Ik loop altijd door het huis te stuiteren als ik gestrest ben (ik ga dit doen, nee dat, nee dit enz.) iemand tips om wat te kalmeren?

Je weet vast wel wat ik bedoel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Herkenbaar! Ik ben nu 53 en kreeg helaas pas vorig jaar de diagnose ADHD. Mijn hele leven stuiterde ik bij de minste of geringste stress al. Lijstjes maken helpt dan inderdaad, maar het is ook belangrijk om je aan die lijstjes te houden!
Maar ik weet inmiddels ook dat niet ADHD-ers beduidend minder stuiteren als er stress is. Misschien is het zinvol je toch eens te laten testen. Niet omdat je dan een etiketje krijgt, maar omdat je dan duidelijkheid hebt.
Het is aangetoond dat je als ADHD-er anders met bepaalde zaken omgaat. Als jij het ook hebt, kun je daar op anticiperen. Je kunt het dan als een kracht gebruiken en niet als een handicap zien (zoals veel mensen helaas doen).
Kijk eens op www.proADHD.nl, een geweldig inspirerende site. De maker daarvan propageert dat ADHD een talent is en ik ben het helemaal met hem eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Herkenbaar!
Het is natuurlijk heel persoonlijk wat jou het beste ontspant. Dat kan zijn sporten (hoe druk je het ook hebt) of creatief bezig zijn ofzo.

Dit helpt mij: Eerst een paar keer door je neus in en door je mond uitademen, twee tellen in, vier tellen uit. Je ogen daarbij dichtdoen is geen overbodige luxe. Ook tv of andere geluidmakende dingen (een klein broertje ofzo) uitzetten is verstandig.
Daarna op een prioriteitenlijstje maken: wat moet je eerst doen, wat wil je eerst doen en wat kan eventueel later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien helpt een lekker kopje thee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer een lijstje te maken met een volgorde van de dingen die je wilt gaan doen