Zometeen afrijden voor de 3e keer ben erg zenuwachtig iemand nog tips??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig aan. Je kunt het! Meld even hoe het afgelopen is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ook benieuwd!

Antwoorden (10)

Zeg tegen de examinator dat je heel zenuwachtig bent. Wellicht is wat druivensuiker opgelost in water goed voor de concentratie of een kleintje red bull. Verder moet je uitgaan van wat je kan! Als je op examen mag(!)kan je autorijden... dus je skills zijn goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een persoon mag ook een examen aanvragen als hij 5 lessen heeft gehad, dat je examen mag doen zegt niets over je "skills".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang je druivensuiker maar niet gaat gisten in ieder geval ;)
Probeer eens Passiflora Extra Sterk van A Vogel. Wordt je rustig van en is niet verslavend ofzo. Kijk maar eens op de link. En suc6 met je examen ;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt dit zo snel al? Want dan ga ik hier ook eens naar kijken...
MissBiggie
13 jaar geleden
Graag gedaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het net ingenomen, na hoeveel min werkt het? Bedankt
MissBiggie
13 jaar geleden
gaat geleidelijk aan werken
een banaan eten deed mijn dochter ook probeer te letten op je ademhaling neus in mond uit als daar op let word je ook rustiger van en zeggen tegen je examinator
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, banaan heeft hetzelfde effect als druivensuiker. Maar het moet dan wel een rijpe banaan zijn.
!.Probeer een beetje op je ademhaling te letten. Als je paniek voelt, adem goed in en probeer door een beetje getuite lippen langzaam adem uit te ademen (een beetje tegendruk geven).
Als je je hier op concentreert, wordt je lichaam weer rustig en gaat van de paniek stand af
Doe dit vooral als je op je beurt wacht bij het CBR. tijdens het examen zelf zou ook goed zijn, maar waarschijnlijk vergt het rijden al al je concentratie op.

2. Vertel je zelf datje het gaat halen. Je slaagt alleen als je er ook in geloofd!

Heel veel succes, en: 3 maal is scheepsrecht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben weer gezakt ik baal echt! Weer om niks gezakt, maar bedankt voor je reactie!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bah bah, dat is vervelend. en jammer van het geld, maar ze maken je het ook niet makkelijk. Het is moeilijk om goed te rijden als je zenuwachtig bent en iemand erg op je vingers zit te kijken. succes de volgende keer, geeft het niet op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o, en de betablokkers zijn inderdaad fantastisch! vraag er om bij je huisarts. Ik heb ze gebruikt bij mijn bijzondere verrichtingen op de motor, en het resultaat was verbluffend.. Je wordt niet zenuwachtig en raakt niet in paniek, super!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Latina, wat vervelend voor je!
En als je dat andere afrijden nou eens probeert de volgende keer? Langere theorie en korter rijden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat deed je eigenlijk fout? Veel leerlingen zakken op het onderdeel "kijken". Maar misschien schiet jouw kennis van de theorie nog tekort, ook al ben je geslaagd voor het theorie-examen. Dan is het misschien toch zinnig om (nog) een keertje theorieles te nemen, onze studietips voor de theorie te lezen en het theorie-examen te oefenen. Denk er ook eens over na of je wel goede rijles krijgt. Kijk het slagingspercentage van jouw rijschool nog eens na. Werkt jouw rijschool met RIS en heb je de tussentijdse toets gedaan? Misschien is het een idee om voor de vervolglessen een andere rijschool te kiezen. Vier keer gezakt: nader onderzoek
Als je voor de vierde keer binnen vijf jaar bent gezakt kom je in aanmerking voor een nader onderzoek. Dit is een bijzondere manier van examineren, die met name gericht is op kandidaten die last hebben van nervositeit (examenvrees). Het nader onderzoek is niet gemakkelijker dan het praktijk examen bij het CBR. De gang van zaken bij het examen en de eisen aan jouw rijvaardigheid zijn hetzelfde. Het is dus geen makkelijkere weg naar het rijbewijs. Er zijn wel belangrijke verschillen tussen een nader onderzoek en een regulier CBR-examen: Het examen begint niet bij een CBR-examencentrum, maar in een rustige omgeving zonder de gespannen 'examensfeer', bijvoorbeeld een sportcentrum of restaurant.
Er is extra tijd beschikbaar: een nader onderzoek duurt een kwartier langer dan de CBR-procedure. Deze tijd wordt onder andere gebruikt om je op je gemak te stellen voor en tijdens de rit.
Bij het nader onderzoek heet de examinator rijvaardigheidsadviseur. Hij geeft je persoonlijke begeleiding om de spanning en nervositeit zoveel mogelijk te verminderen. In het voorgesprek analyseert hij aan de vorige uitslag en probeert hij een goed beeld van jouw mogelijkheden te krijgen.
Tijdens de rit probeert de rijvaardigheidsadviseur voor jou gunstige omstandigheden te creëren. Zonodig wordt de auto even langs de kant van de weg gezet om de zenuwen tot bedaren te laten komen. http://www.leren.nl/dossier/rijbewijs/rijexamen/gezakt.html
Metoprolol wordt door de huisarts vaak voorgeschreven in dit soort situaties.(betablokker)
Als je haast hebt kan je arts het recept mailen naar je apotheek en kun je het misschien nog op tijd innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit medicijn een keertje neemt slaag je zeker. Maar wel een keer he.

Oxazepam
Het is een direct werkend kalmeringsmiddel en helpt gevoelens van angst en spanning te verminderen. Het werkt tevens anti-convulsief. De piek in werkzaamheid wordt bereikt na circa 3 uur, en het middel werkt tot circa 6 uur na inname. Tabletten van 10 en 50 mg zijn verkrijgbaar. De tabletten van 50 mg worden niet snel door een arts voorgeschreven aangezien deze vrij sterk zijn. Oxazepam is al enkele keren in bepaalde jaren het meest voorgeschreven medicijn in Nederland geweest. Er kunnen volgens experts grote vraagtekens geplaatst worden bij dit enorme gebruik van oxazepam, dat vooral door vrouwen geslikt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan hier wel sloom van worden en het beïnvloed je reactievermogen , en of dat nu handig is.. Gebruik geen oxazepam liever niet in het verkeer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat altijd een kans dat je last krijgt van bijwerkingen. Dat hoeft echter niet per se het geval te zijn.
Sommigen gaan van een aspirientje onderuit.
Het gaat hier om een eenmalig gebruik.
Let zo min mogelijk op je examinator en denk er niet aan dat hij naast je zit. Probeer eraan te denken dat het een gewone rijles is. En zoals al gezegd, als je examen mag doen, kan je ook rijden. Ze laten je echt geen examen doen als je niet goed genoeg kan rijden! Want dat zou hun slagingspercentage naar beneden halen ;-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. een examinator wilt altijd een gesprek met je voeren om je af te leiden. trap er niet in en concentreer je op de weg.
2. denk niet dat je onzeker overkomt want dat maakt ze helemaal niet uit, iedereen is onzeker als ze gaan afrijden.
3. dat je motor afslaat maakt ook niet uit zolang het niet te pas en te onpas gebeurt.
4. als je van een 100 naar een 50 weg gaat (bijv. a44 waar je leiden inrijd) trap dan niet op je rem maar laat hem gewoon rustig uitrollen.
5. kijk ver voorruit en met regelmaat achter je. en natuurlijk binnen spiegel, buitenspiegel, dooie hoek.
6. als je niet weet wat er aan komt op de weg rij dan langzamer dan de aangegeven snelheid zodat je nog even op je gemak kan kijken waar je naartoe gaat. dat scheelt echt een hoop en zeker op rotondes.
7. jij bent meester over jezelf en weet dat ook. stress is nergens voor nodig want je gaat slagen. klinkt makkelijk maar denk dan ook makkelijk.

nou nou ik hoop dat je er wat aan hebt, ik heb zelf 2 maanden geleden me rijbewijs gehaald en heb een hoop aan deze bovenstaande punten gehad.

heel veel succes.

Toegevoegd na 2 uur:
en medicijnen slikken omdat je moet afrijden is natuurlijk klinkklare onzin.. hetzelfde als dat je flink aan de drugs gaat om van je problemen af te komen. gewoon koppie derbij en ervoor gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik
Lees het nu pas maar was weer gezakt voor niks, ik onthoud deze punten voor de volgende keer dankjewel
Deze vraag wacht op een antwoord

http://www.goeievraag.nl/vraag/verbrand-diesel-benzine-diesel-gestrooid.157934
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je niet druk maken, want met de huidige brandstofprijzen kun je maar beter geen rijbewijs hebben.