Krijg je een urgentie voor een grotere woning direct wann je bent getrouwd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

urgentie is er alleen nog voor hele bijzonder zaken bijna bij alle huur coöperatie bestaat het niet meer dus informeer bij je woningbouwvereniging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij onze gemeente bestaat het nog wel maar urgentie krijg je niet zomaar en zéker niet alleen omdat je bent getrouwd. Slechts wanneer je door een scheiding op straat bent komen te staan en bij niemand anders terecht kunt. En dan is het nog niet optimaal. Je hebt niets te kiezen. Als de gemeente of Woningstichting iets voor jou "passende woonruimte" vindt heb je het te accepteren want je bent urgent hè. Ook al vind jij de woning helemaal niets en de buurt waardeloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, sterker, bij huwelijk wordt jullie beider inkomens bij elkaar opgeteld. Is dit gezamenlijk boven €35.000 bruto per jaar, dan kom je, volgens EU richtlijnen niet langer in aanmerking voor huurwoning van woningbouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou dan bij een partikuliere woningverhuurder een woning moeten bemachtigen. Kopen, met de prijzen welke dalen en de lange tijd waar woningen te koop staan lijkt mij voor 4 jaar niet aan te bevelen. Dus partikulier huren Alsof die er zijn. Kortom naar de woningbouw en daar kijken wat de mogelijkheden zijn. Sterkte.