Eind jaren zeventig is breakdance ontstaan. Tijdens de dansfeesten die ze op straat houden in New York daagden jongeren elkaar uit doormiddel van een dans. Dit soort uitdagingen gingen meestal tussen verschillende buurten. In plaats dat bendes ruzies uitvochten door met elkaar op de vuist te gaan deden zij het op een andere manier, ze vochten het namelijk uit door middel van een dans.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hij pakt niet mijn hele antwoord vandaar de toevoeging ; Breakdancers dansten veel op de beats van hiphop nummers en dj's die de muziek verzorgden kregen gauw door dat het publiek wild werd van bepaalde stukjes uit nummers zoals drumsolo's. Dj's gebruikten dit door deze stukjes te herhalen en achter elkaar te zetten, deze stukjes werden breaks genoemd en daar komt ook de naam dus vandaan breakdancen. Het was ook Michael Jackson niet die de moonwalk heeft uitgevonden. Die kopieerde hem en maakte hem bekender bij het grote publiek die niks met hiphop hadden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kreeg dat niet met markeren geplaatst. Komt er een rondje en pakt het niet vanwege dat auteursrecht. Dan komt er een waarschuwing . Hoe lukt het jou wel dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee, misschien heb ik vrijstelling van rechten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel een prima antwoord,en wel interessant,bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

de hele historie van breakdance in dit verslag.

http://spreekbeurt.freddoweb.nl/breakdance/breakdancefr.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
De naam “Breakdance” is gekomen omdat mensen de gelegenheid kregen om in de pauzes van de muziek te dansen.