wat kan ik eraan doen dat me honden niet gaan huilen als ze alleen thuis zijn

ik heb een rottweiler en een boomer hond maar sinds een paar maanden gaan ze huilen als we weggaan maar de boomer begint met blaffen en daar reageert de rottweiler op door te janken en vervolgens gaan ze alle 2 janken. de boomer zit in een bench en heb hem ook al boven gezet maar het helpt niet wat kan ik hier tegen doen? de buren lopen er ook al over te klagen. soms wacht ik ff voor de deur tot dat ze gaan janken en loop ik naar binnen en geef ik ze op hun donder maar dat helpt ook niet.

en ik ben meestal altijd thuis het is alleen de momente dat ik ff voor een uurtje nog geen eens weg ben.

Toegevoegd na 20 minuten:
de radio aanlaten heb ik al geprobeert maar dat hielp niet
maar ik zal de blafband wel eens proberen bedankt voor de tip hoop dat dat helpt

Toegevoegd na 20 minuten:
thuis blijven??? je kan niet altijd thuis blijven....... beetje raar antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Antwoorden (5)

Ik had vroeger 2 honden, wij lieten altyd de tv aan of de radio als we even weg waren, dat sgeen te helpen, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn schoonzusje d'r honden helpt een blafband erg goed, bovendien laat ze de radio aan als ze weggaat.

Toegevoegd na 45 seconden:
Oh dat van die radio is al genoemd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blafband moet je willen. Ik zal eens contact opnemen met de dierenarts. Ze doen het pas sinds kort dus misschien is er ook wel een reden voor dat ze het doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is af te leren maar kost veel tijd, inzet en discipline. Ten eerste, als jij bij de voordeur wacht tot ze gaan janken en dan naar binnen komt is vanuit het perspectief van je honden een beloning! Het janken heeft dus effect....want je komt terug. Dat ze op hun donder krijgen doet er niet toe, je bent teruggekomen en dat was de bedoeling. Je honden weten niet beter dan dat dat door het janken komt. Dus het is effectief, dus dat blijven we doen, want 't werkt! Je honden zien jou als roedelleider en voelen zich niet prettig als die weg is. Ze moeten dus leren zich ook relaxed en gemakkelijk te voelen als hun leider weg is en het vertrouwen hebben dat je weer terugkomt. Dit doe je stukje voor stukje. Je begint met in een andere kamer, uit 't zicht van je honden maar dat jij ze evt nog wel ziet. Een paar minuutjes maar. Zogauw je merkt dat ze ongemakkelijk worden geef je meteen een sis geluid om ze van dat gevoel af te leiden. Wanneer dat goed gaat ga je langer en langer uit 't zicht. maar wel in huis blijven om meteen te kunnen reageren wanneer ze gaan janken. Timing is heel belangrijk. Pas wanneer je merkt dat ze op hun gemak zijn zonder jou kun je proberen langer weg te blijven. Maar echt pas wanneer je merkt dat ze het goed doen wanneer ze denken dat je wegbent maar jij er nog wel bent om ze in de gaten te houden. Bij honden is het van belang een bepaald gedrag te doorbreken en ze vertrouwen te geven als hun roedelleider er niet is. Dit kost echt heel veel tijd en discipline zoals ik al zei, maar als je dat erin wil stoppen is 't voor jou prettiger weggaan en zijn je buren ook blij en je honden voelen zich veilig en zeker, ook zonder jou. Heel veel succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De honden vinden jou dus echt bij de roedel horen. Ze worden eenzaam. Bouw dit gewoon geleidelijk op door te oefenen. Eerst 10 minuten weg, kom dan terug. Dan 15 minuten enz. Het is voor zo'n hondje ook niet niks!
Zorg daarnaast dat ze wat te doen hebben. Geef ze een lekkere grote kluif, of koop veel speeltjes. Je loopt namelijk kans dat ze straks iets gaan slopen.

En ik zou de blafband echt afraden!!
De blafband maakt de hond vaak schrikkerig of angstig. Jou honden voelen zich al onzeker als jij weg bent en een blafband stimuleerd dat alleen maar. Dit zal de hond geen goeds doen.

Geef ze wat tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tien minuten is écht al te lang. Je moet met véél minder beginnen en langzaam opbouwen. Daarom zei ik al dat 't erg veel tijd gaat kosten.