Hoe wordt een hijskraan opgezet?

Ik zag vandaag hijskranen staan die op een standaard op de grond stonden. Hoe zetten ze dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (2)

Youtube kan het jou het beste vertellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die standaards noemen ze stempels
ik ga er vanuit dat je een telescoop kraan hebt zien staan
dat is een kraan waarvan de mast kan uitschuiven

zo`n kraan komt aan op het werk
de machinist schuift (ter hoogte van de voor en achteras van de kraan)stempelbalken uit
dit zijn horizontaal geplaatste balken die naar binnen en buiten kunnen schuiven
als de balken helemaal uit staan,kunnen aan de uiteinde van deze stempelbalken de stempelpoten naar beneden worden gedaan
als alle 4 de stempelpoten aan de grond staan laat de machinist de stemelpoten nog iets verder laten zakken waardoor de kraan los komt met zijn banden
de kraan wordt nu precies horizontaal geplaatst
als dit klaar is zal de mast uitgeschoven kunnen worden en aan de achterkant wordt ballast opgehangen

de hijs kan nu gedaan worden