Dat is niet zo, generaliserend wellicht wel, maar specifiek is dat niet zo... Een politiecommandant verdient toch meer dan een loopjongen in de ict... Dus dat kun je niet generaliserend stellen zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik volg je niet helemaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan dat niet zomaar zo stellen, zegt Xinix.
Iemand met een slecht betaalde baan in de ICT verdient natuurlijk minder dan iemand met een goede politiebaan. Het ligt eraan welke ICT-baan je met welke politiebaan vergelijkt. + Xinix!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@novembergraye bedankt, nu snap ik het
Verschil tussen stompzinnig regels opvolgen en uitvoeren, of je verstand gebruiken. Iedereen vandaag de dag kan bij te politie maar in de ICT komt veel kennis en inzicht kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er nog steeds meer mensen politieagent willen worden dan er plaats is. Er is dus geen schaarste. Bovendien zijn vooropleidingseisen ook niet zo hoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwege de marktwerking. Die hebben we omdat we geen communisme hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat werken in de ICT zwaar overschat wordt.
(Ik kan het weten, als ICT baas)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach, er zijn zeker ook anonieme ICT-ers die een minpootje zetten.
Omdat de overheid op deze manier de juiste personen wilt stimuleren om agent te worden, en dat is maar goed ook. Degene die nu agent worden, daar weet je zeker van dat ze het niet hebben gedaan om makkelijk veel geld te verdienen, maar omdat ze het een morele verplichting vinden om hun medemens van dienst te zijn met hun wapenstok en wielklemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Politie word betaald door de staat, dus door ons als belastingbetalers, ik heb een vriend bij de politie, en ook ik schrok van het lage loon dat hij voor het toch risicovolle vak krijgt. Dankzij overuren etc. komt er toch genoeg geld in het laatje, maar om op je vraag terug te komen, veel politie agenten wíllen ook graag agent worden, en hebben dit er voor over. En je weet het van tevoren. Toch word er geregeld wel gedemonstreerd tegen de cao.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het bedrijfsleven meer geld heeft dan de overheid.

ICT-ers zijn erg belangrijk voor de vooruitgang van de maatschappij en de bedrijven. Dit bevorderd de economische groei van bedrijven. Die willen dus dit geld uitbesteden aan goede ICT personeel.

Daarnaast is een politieagent een roeping. Dat beroep kies je niet vanwege het geld. Vandaar dat geld dan ook niet het belangrijkste is voor deze functiegroep.

Als je wel een beroep zoekt waarin je veel geld kan verdienen, dan kies je niet voor politieagent.
Nee de keuze voor politieagent doe je bewust. Daarbij let je absoluut niet op het geld.