moet je als je naar de middelbare school gaat. Menneer of mevrouw zeggen? mag je geen juf of meester meer zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Het beste antwoord

Juf of meester, moet je echt niet meer zeggen, dat kan daar echt niet niet meer.

Wat je moet zeggen is het volgende: Het makkelijkste is gewoon 'meneer' of 'mevrouw'. Wat ook een mogelijkheid is, is om bijvoorbeeld 'meneer Vrendenbarg' te zeggen, als je dat fijner vindt dan kan dat ook.

Wat niet als gewenst wordt gezien is 'Vrendenbarg' zeggen, maar dat is ook asociaal, dat snap je zelf ook wel.

Ikzelf zeg gewoon meneer/mevrouw, dat is wel het makkelijkst. Juf of meester moet je echt afleren!

Toegevoegd na 42 seconden:
En ook altijd met 'U' aanspreken, niet dat alle leraren dat erg vinden, maar je moet geen onbeschofte eerste indruk maken, natuurlijk!

Toegevoegd na 9 minuten:
In het begin maakt het vast niet uit dat je het perongeluk zegt, maar probeer het wel zo veel mogelijk te vermijden, als andere leerlingen dat horen dan heb je wel kans dat ze gaan lachen! ;')

Het gaat ook snel hoor, volgens mij heb ik mij in totaal misschien 1x versproken of nooit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Meneer en mevrouw, en leer juf en meester zeggen snel af want daar 'treitere' oudere klassen bruggers vaak mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal vinden leraren het fijner als je meneer/mevrouw zegt maar er is niet echt een regel voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De leraren spreken we aan met Meneer of mevrouw, tenzij de leraar zelf er geen problemen mee heeft als hij of zij met zijn of haar voornaam wordt aangesproken (komt vrijwel alleen voor bij jonge leraren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet niet maar het is wel zo netjes deze mevrouw of meneer leert je immers dingen en is een volwassen persoon, ik zou zelfs u zeggen ipv je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de 1ste geven ze er nog niet veel om maar ze zeggen wel als verbetering meneer/mevrouw