Verandert de sterkte van zonlicht als het door een raam heen gaat?

Wordt je sneller bruin als je achter een raam zit of juist als je buiten bent? Of gaat het bij beide even snel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Het gaat om uv licht achter een raam neemt de sterkte af van uv dus word je minder snel bruin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe word je helemaal niet bruin van achter glas in de zon zitten. Als je bruin wilt worden, moet je buiten gaan zitten, of nog beter: buiten bewegen, sporten, wandelen. In de schaduw word je ook bruin.
En vooral je huid goed verzorgen, niet eindeloos bakken, zorgen dat je niet verbrandt.