Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Faalangst rijexamen

Ik ga inmiddels voor de 3e keer rijexamen doen.
De eerste en de tweede pogingen gingen op zich goed.
Mits alles gewoon goed gaat. Maar ja niks kan perfect gaan.

Want elke keer als ik een fout maak levert me dat veel stress op. En ik ga zitten nadenken wat er precies verkeerd ging ,wat ik dus eigenlijk niet moet doen. In combinatie met
mijn faalangst ben ik straks bang dat ik straks voor de 3e
ga zakken voor de rijexamen. En het vervelende is dat het tijdens de normale rijlessen gewoon goed gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
683

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rijexamen doen via anwb. Deze duurt langer en kijkwn ze rustiger of jij de rijkwaliteiten hebt om te mogen rijden. Rijbewijs betekent niet dat je goed kan rijden. Dat moet je leren.
Kijk op anwb.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb précies hetzelde. Ik mag volgende week woensdag voor de deree keer op, en heb ook faalangst. Ik probeer mezelf te motiveren. Als ik kijk naar hoe sommige mensen rijden, kan ik me moeilijk voorstellen dat ze het ooit hebben gehaald. Buiten dat moetje gewoon kunnen aantonen dat je het kunt. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laad jezelf helemaal op , zeg tegen jezelf dat je het
kan , en deze keer ook helemaal gaat waarmaken, wees
woensdag overtuigt van jezelf.
Niet meer denken aan de vorige keren, alleen aan
woensdag dan laat je het zien.
Niet en nergens bang voor zijn , want je kan het, en
dat weet je, laat je door negatieve gedachten niet van
de wijs brengen.
Ik wens je heel veel succes, en na het examen lekker
helemaal uit je dak gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn speciale rijexames voor mensen met faalangst. Nadeel is dat je eerst 4x normaal examen moet doen. Maar misschien is het een opluchting om te weten dat er mogelijkheden zijn en maakt dat het al een stuk minder stressvol. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding