Wat betekent dit symbool ? (Zie beschrijving)

Zie plaatje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ja, goeie. Ik probeer 'm te uploaden, maar die doet het niet :P

Toegevoegd na 7 minuten:
Plaatje uploaden lukt niet. Maar het symbool ziet er als volgt uit:

Het is een kruising tussen de Griekse letter Psi (Ψ) en dit symbool: Ɏ
Of beter: Een griekse y die de stok recht naar beneden heeft lopen en ook recht door steekt naar boven. (Dus als die Psi, maar dan met rechte lijnen)

Ik vond het zelf een beetje lijken op een telefoon mast.

Wat betekent dat symbool?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je een gaffelkruis, ook wel bekend als berkenkruis of levensrune.

Dit heeft vele betekenissen, maar wordt tegenwoordig meestal in verband gebracht met nationalisme of neo nazisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaah, dat bedoelde ik ! Het is een Gaffelkruis: een symbool dat door zowel Grieken, Kelten als Germaken gebruikt werd.
- Volgens de Grieken daalde Hermes af in de onderwereld met een gaffelkruis in zijn hand.
- De Romeinen dachten dat Aeneas met een gouden gaffel het dodenrijk uitgelaten wordt.
- De Germanen geloofden dat de levenden via het gaffelkruis contact konden krijgen met de doden.
- In de Christelijke symboliek komt het gaffelkruis voor als begeleidingsymbool en komt het veel voor op kazuivels (een soort overkleed dat priesters kunnen dragen).

Andere antwoorden (2)

Waar zie je dat symbool? Als het op een kaart is, zou ik zeggen: elektriciteitsmast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een symbool dat in elektrische schema's wordt gebruikt om een antenne weer te geven.

Zie onderstaande Bron.