Wat is het vreemdste wat je heb gegeten van mij zijn het meelwormen en sprinkaan en van u

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb dat weleens gegeten in phuket, thailand. gebakken sprinkhanen,smaakte net als kip vond ik zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het smaakt na kip
net als krokodil

Antwoorden (16)

gefrituurde bijen in honing... dat was op en fest in Thailand... het smaakte krokant, pittig en zoet tegelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vreemdste dat ik heb gegeten is kikkerbillen. Toegegeven, zo vreemd is het niet, maar vreemdere dingen heb ik gewoon niet gegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Olifant-biltong. Smaakte een beetje als salami.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een meelwormpje. Die je levend in de pan zag gaan. Ze zaten allemaal in een soort emmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een keer gefrituurde sprotjes gegeten. Gewoon in z'n geheel gefrituurd en gegeten.
Verder nog niet veel vreemde dingen, ik ben wat eten betrefd niet zo avontuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zee-egel.
Op vakantie in Sardinië zagen we mensen in zee bezig dingen op te rapen. Een van hen bracht ons een opengewrikte zee-egel om op te eten. Het goedje is donkeroranje, slijmerig en smaakt heel zilt.

Toegevoegd op 28-06-2009 11:26:23
In Peru staat vaak 'cavia' op de menukaart. Ikzelf heb het niet gegeten, maar mijn man wel. Een halve cavia dan om het uit te proberen omdat het hoort bij de nationale keuken van Peru. Het smaakte naar pezige kip, vond hij.
(Sorry voor de foto, het ziet er een smakeloos onsmakelijk uit!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haggis.
eens maar nooit weer!
14 jaar geleden
Een stuk van een dood dier! Ik geloof dat het een koe was.
In ieder geval een afschuwelijke gedachte om een stuk van een beest te eten. Het bloed spoot eruit, en van binnen was het rauw en je zag zo de spiertjes en zeentjes nog zitten.
Als ik er nog aan denk..brrrrr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom heb je het dan gegeten als je het een afschuwelijke gedachte vond?
of is dit een "vega statement"?
(+1 voor de details)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanzelfsprekend het laatste!
Dat noemen ze ook wel ' cynisme'.
Haai.
(maar v.w.b. smaak niet voor herhaling vatbaar)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eigen glibberige tuinslakken, gekookt waren ze nog glibberig, maar verbazingwekkend lekker!H et gaat om de soort segrijnslak. Iedere week op het menu zetten en er is geen slakkenplag meer in je tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag me af waar jullie al die vreemde dingen eten. Waar vind je dat spul. Van sommige dingen heb ik zelfs nog nooit gehoord.
Ik heb wel eens struisvogel biefstuk gegeten, maar of dit nu zo vreemd is, vergeleken bij jullie.....
(het was trouwens best lekker)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alligator in een restaurant in Den Bosch.
Per ongeluk opgegeten vliegjes en zo, tel ik niet mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Struisvogelbiefstuk en hele kleine slakjes. Allebei wel voor herhaling vatbaar, vooral de struisvogel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slakken en kikkerbillen in Frankrijk, leguaan op de Antillen en rendierenvlees in Finland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets van de kaart in Frankrijk. Volgens het woordenboek bleek het duif te zijn geweest. Niet zo bijzonder, maar voor mijn gewoonlijk wel.

Toegevoegd op 28-06-2009 12:29:15
En een keertje koedoe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij aten vroeger elke zaterdag gebakken hersenen.
Ontvliezen en bakken met lekker veel peper en zout en wat panneermeel op een sneetje wittebrood.
Mijn zwager kende het niet en zei toen"wat ruikt het hier lekker, wat is het?
"Dat is krokettendeeg "zei mijn moeder . Nou dat lustte hij wel, en nam een bordje vol mee naar de kamer. Toen hij het lege bordje terug bracht vroeg mijn moeder of hij het lekker vond. "Nou, was heerlijk hoor" Toen mijn moeder vertelde wat hij had gegeten heb ik hem nog nooit zo hard naar de wc zie rennen.....
Het smaakt ook een beetje naar kroketdeeg. Je kunt het denk ik ook niet meer krijgen.