wat moet je doen als je 18 jaar bent en geen thuis hebt om naar toe te gaan terwijl je nog op school zit en partime werkt?

18 jaar, moet nooggedwongen op zichzelf, hoe regel je dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Ga bij de jeugzorg of reclasering vragen of je op kamer training mag dan keijg je binnen no time een huisje maar wel lastig omdat ze dan veel met je kunnen bemoeien. Anders vrgen of je paar weken bij vrienden kunt logeren die op zich zelf wonene en meee betaln met de huur tot jij een huisje vind?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kamertraining krijg je alleen als je een hulpvraag hebt die betrekking heeft op het op kamers gaan. Bv wb financien oid. En, als je al 18 bent is het nog maar de vraag of jeugdzorg daar nog wat ik kan, gezien de wachtlijsten.
Heb je een studiebeurs, dan kan het zijn dat je gedwongen wordt te lenen. Misschien kan maatschappelijk werk je verder helpen, bv met een urgentie-aanvraag bij sociaal wonen, en eventueel extra toeslagen can de gemeente. Als ik jou was zou ik naar mw gaan en daar je zorgen bespreken. Zij kunnen er vast wat mee. Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het nu meteen is meld je bij de daklozen opvang of ga eens bij NEOS langs die helpen mensen ook die dakloos zijn
of bij het leger des heils

en anders snuffel is rond op het internet er is best wel wat te regelen zelfs als het ala minuut moet

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okay, je moet onmiddelijk contact opnemen met de gemeente en urgentie aanvragen. Je hebt geen dak meer boven je hoofd en op straat slapen is geen optie. Via de gemeente kun je sneller in aanmerking komen voor een woning. Ik weet dat je niet meteen een woning zal krijgen, omdat ze eerst gaan controleren of je recht hebt op de urgentie. Tot die tijd moet je natuurlijk wel een slaapplek hebben. Is er niet iemand die je kan helpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je werkt parttime zeg je. Heb je genoeg geld om eventueel tijdelijk een kamertje te huren om vandaar uit alles verder te kunnen regelen? Er staan op marktplaats enorm veel kamers te huur in elke omgeving dus vast ook in jouw buurt. Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de korte termijn zal je moeten kijken of je terecht kunt bij iemand uit je vriendenkring of familiekring. Met een volwassene dan kijken naar oplossingen voor de langere termijn.