Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kamer die op je af komt

Soms als ik in bed lig lijkt het of de muren ineens op mij af komen. Vaak lijkt het dan of ik heel groot ben en in een hele kleine kamer lig, maar soms lijkt het of ik mee krimp en alles klein wordt. Wat is hier de oorzaak van en zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
550

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik had vroeger ook vaak zo'n gevoel en soms ook zulke dromen. Ik heb het nu nog wel eens als ik heel erg moe ben. Het is heel raar en niet fijn. Ik denk dathet door grote vermoeidheid komt en dat je al een beetje aan het dromen bent terwijl je nog wakker bent. En ik denk dat het met ontspanning van je spieren te maken heeft. Vergelijk het met dat je soms plotseling het gevoel hebt dat je valt als je bijna slaapt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is niet ongewoon, en is net zoiets als het gevoel dat je zweeft of juist valt tegen de tijd dat je in slaap begint te vallen.
De spierspanning in je lijf doet soms een beetje vreemd als je bijna slaapt, wat het 'vallen'/ 'zweven' verklaart, ik kan me voorstellen dat je visuele waarneming ook een beetje van slag kan raken op weg naar slapen, waardoor je lichaamsbeleving anders kan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding