kan het iets ergs zijn?!

ongeveer twee dagen na mijn ongesteldheid krijg ik een soort afscheiding (doorzichtig/witachtig) tot mijn volgende ongesteldheid! ik ind het echt vies! ik was mijn vagina en alles in de ochtend en avond maar het blijft!
ik doe dus daarom altijd een inlegkruisje in maar dat hoort toch helemaal niet te moeten!? het kan niet anders want anders wordt het een drapperig vochtig vies gebeuren in mijn onderbroek..
ik ben nog nooit met iemand naar bed geweest.
dat spul in mijn onderbroek is doorzichtig en soms een beetje wittig. dus niet geel!
is dit erg? lijkt me in ieder geval niet normaal? oplossingen voor?
(ben bang voor de dokter haha)
en ik vind het niet echt fris ruiken..
HELP!

vast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Kimath
13 jaar geleden
Niet zo vaak wassen, dat is niet goed voor je vagina. Bij het douchen beetje afspoelen met water is voldoende.
Omdat je 2x per dag wast, gaat je lichaam extra slijm (afscheiding) produceren.
Gebruik ook geen zeep bij je vagina.

Antwoorden (5)

Wat jij hebt, dat heeft iedere vrouw. Afscheiding is heel normaal. Het hoort bij het vrouw zijn.
Lees even dit:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF15.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij beschrijft is heel normaal bij de vrouw. De één heeft er meer last van dan een ander.
Twee maal daags je vagina met zeep wassen is niet goed. 1 x daags met een hiervvor bestemde product is echt voldoende. Regelmatig je inlegkruisje verversen.

Trouwens er zijn tientallen soorten inlegkruisjes e.d. (wel meer denk ik) te koop. Dit geeft al aan dat dit een normaal verschijnsel is.
Mocht je het niet vertrouwen of wordt de geur te erg, bezoek dan toch even je huisarts. Het is een onderzoekje van nog geen minuut en doet geen pijn. Logisch dat je je de eerste keer schaamt. Zeg dit tegen je huisarts. Hij/zij zal je dan op je gemak stellen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik was het in de ochtend met zeep en in de avond met alleen water.
is dat ook erg?
Kimath
13 jaar geleden
1x daags is ook al best veel, je vagina is prima in staat om zichzelf schoon te houden. Door vaak te wassen haal je de natuurlijke beschermlaag weg.
1-2 keer per week alleen met water is vaak voldoende. Dit doe ik al geruime tijd en ik heb nergens last van.
Dit is heel normaal. Je vagina doet haar eigen huishouding om de zuurtegraad op peil te houden. Als je veel wast met zeep gooi je deze huishouding in de war en kan het erger worden. Je kan het beste wassen met alleen water of hoogstens PH-neutrale zeep zoals Lactacyd (verkrijgbaar bij de drogist). Als je dit een tijdje doet wordt het waarschijnlijk minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad, lactacyd is beter. Maar ook voor dat product geld, niet te vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes, 1x per dag wassen is voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zeker niet zo'n inwendig ding van lactacyd gebruiken.
Hay...
Ik snap dat je dit echt niet leuk vind, maar helaas hoort dit er toch heel erg bij. We hebben als vrouwen hier allemaal last van. Ik vind het ook niet leuk en ik denk dat er wel meer vrouwen zijn die het niet leuk vinden, maar zo is het nou eenmaal.
Ik vind de tijd van de maand echt verschrikkelijk, maar het hoort er nou eenmaal bij. Dit dus ook. Je zet erbij dat je je vagina wast elke ochtend en avond. Ik adviseer je het 1x per dag te doen, tot je sex hebt. Want je vagina heeft bepaalde zuren die je steeds weg wast. En een schimmel infectie is zo gekregen. Was je vagina in de ochtend, doe inlegkruisjes in en wissel die regelmatig om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heet witte vloed en tenzij het ineens erg verandert (veel meer wordt los van de tijd van je cyclus, of van kleur verandert of ineens heel raar gaat ruiken - een beetje geur heeft het altijd!) kan het geen kwaad.
Een inlegkruisje kan het soms juist erger maken, net als wassen met zeep, dan verstoor je de zuurgraad die juist beschermt tegen bijvoorbeeld schimmelinfecties (die je ook zonder seks kunt oplopen).
Gewoon met water spoelen en je geen zorgen maken ;-)
(En psst, die huisarts, dat snap ik, maar die kijkt echt niet op of om van dit soort vragen, en als je geweest bent kun je soms erg opgelucht zijn kan ik je vertellen. Ook al hoef je met deze klacht niet naar de huisarts, laat angst je niet weerhouden te gaan als je je zorgen maakt!)