Lelijke handschrift tips.

Ik heb momenteel een lelijke , onleesbaar handschrift.
Deels komt dat omdat ik al sinds de basisschool
in een aan elkaar geschreven handschrift schrijf.
Ik kan ook in blokletters schrijven wat veel netter is
maar dan schrijf ik wel helaas veel trager.

Tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Zoek een vriend of vriendin met een mooi handschrift, vraag of hij of zij een brief schrijft en probeer deze brief zovaak mogelijk over te schrijven en na te doen. Probeer vervolgens iedere keer dat u schrijft datzelfde handschrift te imiteren. Gaat langzaam, maar na een tijdje gaat het vanzelf. Bovendien kan uw handschrift dat van uw vriend of vriendin evenaren, dus dan heeft u alsnog uw eigen handschrift. Oefening baart kunst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of oefen veel op je lelijke handschrift, of neem de tijd voor het schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met los schrijven is het in ieder geval leesbaar. Het is een kwestie van even wennen en dan kun je je lelijke handschrift vergeten en verder gaan met je losse schrift. Oefen je desnoods in iets kleiner schrijven met losse letters.