De belangrijkste voorwaarde om te kunnen stoppen is het echt willen! Je moet er voor 200 procent achter staan. Als je echt zover bent kun je het doen met behulp van nicotinel zuig tabletten of niquotine zuigtabletten. Die leg je dan in je wangzak en laat hen daar zitten. Dan krijg je wel nicotine binnen waardoor je lichaam niet meer om die sigaret zal vragen en je het geestelijk minder moeilijk hebt. Ik weet dit uit ervaring. Nogmaals je moet het echt willen. De grootste angst namelijk bij mensen die willen stoppen met roken is dat ze bang zijn dat het lukt! Denk er maar eens over na :-). Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is misschien niet wat je wilt horen, maar het is heel simpel: geen peuk meer opsteken.
Wees voorbereid op 2 weken chagrijn in je lijf en soms nog wat langer in je geest. Zorg voor afleiding in nood: een kauwgompje? Iets om je handen bezig te houden?
Ik probeerde ooit zoethout, tot ik dat stokje een keer gedachteloos had aangestoken met een aansteker die nog in de buurt lag ;p
Als de ontwenningsverschijnselen te erg zijn, kun je nicotinepleisters of -kauwgom overwegen, maar echt afkicken doe je daar natuurlijk niet mee. Ze kunnen wel helpen de eerste fase door te komen, als je daarna kunt afbouwen.
En hou vooral bij hoeveel geld je al niet verrookt hebt.
Hier: http://www.quitsmokingcounter.com/stoppenmetroken.html kun je zien hoeveel je al niet gerookt hebt, wat dat je financieel scheelt en ruwweg in levensduur. Ook staat er een overzichtje bij van de ontwenningsverschijnselen.
Tip: hou jezelf niet voor de gek als je na een paar dagen ineens wat meer gaat hoesten, zeg dan niet 'Zie je wel, het maakt niks uit', want dat is juist je lijf dat grondig aan het schoonmaken is nu het daar de kans voor krijgt!

Zet 'm op, hou vol, sterkte! En elke peuk die je niet rookt is meegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door jezelf als een niet-roker te beschouwen, waarmee je dit overdrijft door tegen jezelf te zeggen: ik heb nooit gerookt, ik ben een niet-roker.