Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

al mijn kamerplanten gaan dood. Hoe komt dat?

Sinds ik in een nieuwe woning woon (inmiddels 7 jr) gaan alle kamerplanten na een paar maanden dood. Ik heb dat in al mijn vorige woningen nog nooit gehad.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Overig
1.8K
Z512099
6 jaar geleden
Het zou kunnen dat je onbewust moeilijk te houden soorten kiest, terwijl er toch een aantal echte “survivors” bestaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er vanuit gaande dat jij aan de verzorging van de planten niets gewijzigd hebt, kan ik me twee factoren indenken: luchtvochtigheid of licht. Misschien is de lichtinval in je nieuwe huis anders en staan de planten te licht of te donker. De luchtvochtigheid zou ook anders kunnen zijn, bijvoorbeeld doordat je een ander verwarmingssysteem hebt (vloerverwaming, cv, houtkachel o.i.d.) waardoor de temperatuur hoger of lager is dan in je vorige huizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verandering in meer of minder licht of luchtvochtigheid kan het probleem zijn. Misschien tijd voor nieuwe planten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding