Waarom zijn laxeermiddelen slecht als je ze gebruikt voor af te vallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Omdat je lichaam onder normale omstandigheden zelf in staat is om verwerkte etensresten af te voeren. Een laxeermiddel is een tijdelijk hulpmiddel om je darmen erbij te helpen wanneer dat niet zo goed gaat. Maar als je laxeermiddelen gaat gebruiken terwijl je ze niet nodig hebt, dan gooi je je eigen lichaamsgesteldheid in de war.
Amadea
13 jaar geleden
Omdat laxeermiddelen niet bedoeld zijn om af te vallen, omdat je er nauwelijks van afvalt, omdat je je darmen grondig kunt verkl*ten als je te lang laxeermiddelen gebruikt zeker als je ze niet nodig hebt.
Als je wilt afvallen, moet je gezond en afwisselend en regelmatig eten, niet teveel, en flink bewegen. Andere opties zijn er niet.

Toegevoegd na 12 minuten:
Gezien deze vraag en je eerdere vraag: waarom vind je dat je zou moeten afvallen? Ben je te dik? En vind je dat zelf, of vinden anderen dat ook?
Als je denkt dat je te dik bent, zou je via de huisarts een verwijzing naar een diëtist kunnen vragen, die kan je helpen op een gezonde en effectieve manier te eten en indien nodig af te vallen.
Als je nu het pad op gaat naar pillen en andere rotzooi, dan verziek je je eigen leven op een manier die je veel meer gaat kosten dan alleen wat gewicht...
En waarom zou je willen afvallen zonder minder te eten of te sporten? Mogen anderen het niet merken? Dan ben je echt ongezond bezig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen...

Ga bewegen. Doe aan sport. Maar laat zo'n gevaarlijke "oplossingen" achterwegen...