Hangt er vanaf waarvan je een kilo eet… De hoeveelheid calorieën hangt niet af van het gewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las laatst dat je van 7700 calorieën een kilo aan zou komen, geen idee of dat klopt.
Maar 'een kilo' is niet een vast aantal calorieën, je kunt je vast wel voorstellen dat het nogal uitmaakt of je een kilo reuzel naar binnen zou werken of een kilo appel (hoewel ik denk dat je bij het te snel eten van die reuzel ook zo snel weer leegloopt dat je de calorieën niet eens allemaal opneemt...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je de hoeveelheid suiker in de appel ook nog wel eens kunt gaan berouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat dacht e van de vezels als je in 1 keer een kilo appel eet... En met wat pech gaat dat allemaal lekker gisten...
Een kilo van iets eten is gewoon niet zo slim ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, nu je het zegt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je een appeltje van me? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het aanbod, maar dit herinnert me eraan dat er hier nog een op me ligt te wachten die ik nog moet opeten.
Vet is de energiereserve van ons lichaam, daarom bevat vet een groot aantal calorieën, 1 kilo vet komt overeen met maar liefst 9000 calorieën. Vet is de noodvoorraad van ons lichaam voor slechtere tijden. Om wat vet te verliezen moet je je lichaam dus stimuleren om in zijn reserves te tasten. Dit kan je best doen door voor een lange tijd per dag meer calorieën te verbruiken dan dat je opneemt via je voeding of via drinken.

Wil je verstandig afvallen kan je best maximaal 500 calorieën per dag te weinig eten. Dit zorgt er voor dat je minder last zal hebben om het dieet vol te houden. Als we dan een simpele berekening maken: We eten 500 calorieën per dag te weinig en we hebben ongeveer 9000 calorieën per kilogram lichaamsgewicht, dan zal je dus ongeveer 18 dagen nodig hebben om 1 kilo vet te verliezen met een verstandig dieet van 500 calorieën schuld per dag.

Om degelijk en verstandig af te vallen is een aanpak van lange duur nodig, langzaamaan kilo per kilo je overtollig vet verbranden door extra calorieën te verbruiken is de meest succesvolle manier om af te vallen.

meer info op

http://www.goedgezond.be/2006/11/17/1-kilo-vet-verbranden/