Hoe heet het papierformaat dat een slag groter is dan A0?

Met mijn zoon van 7 heb ik bekeken hoe groot een papier van A0-formaat is, 16 A4-tjes op de grond gelegd. Hij heeft uitgerekend dat als je het papier nog groter wilt hebben, er 32 blaadjes op de grond moeten liggen. Maar hoe heet dat papierformaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
11.1K

Het beste antwoord

Zo'n groot papierformaat komt normaal gesproken van een rol af, die rollen zijn A0 breed en kunnen honderden meters lang zijn. Dus een liggende 2xA0 is mogelijk. In plottertermen noemen we dat verlengd A0, maar ik zie in de reacties hierboven dat het ook 2A0 genoemd wordt. In principe kun je hele lange stukken papier bedrukken, maar de breedte is beperkt tot A0.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, mijn zoon en ik zijn tevreden!

Andere antwoorden (1)

Dat is er niet. Zo'n groot vel papier verkoop je haast nooit dus wordt het amper gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou dat in bijvoorbeeld drukkerijen ook niet gebruikt worden dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A-1, om het zo maar even te noemen, is héél groot dus ik denk dat drukkerijen er ook niet veel mee kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bestaat wel! Dat heet 2A0 en is 1682 x1189mm.