Hoe kan het dat een deur met glasraam erin niet kapot gaat als je hem kaaihard dichtgooit?

Ik zit op kamers en de deur naar een meisjes slaapkamer is met een glasraam, haar vriend en zei hebben de laatste eek veel ruzie gehad en de deur is wel een aantal keer ONWIJS hard dichtgegooid, het glas zit er nog steeds in, hoe kan dat?

Toegevoegd na 2 minuten:
het glasraam is alleen aan de bovenkant, hij loopt dus niet helemaal over de deur. Kan het eventueel wel zijn dat als hij super hard word dichtgegooit, ipv dat hij helemal kapot is er wel scherfjes afkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (2)

Des te vaker dit gebeurt des te losser het raam gaat zitten. Dan krijgt het raam meer speling en kan het een soort aanloop nemen zodra die dichtvalt, en kan het raam zeker kapot gaan. Als ze er veiligheidsglas in hebben zitten is er toch iets meer voor nodig dan dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het glasoppervlak niet zo groot is, is de spanning minder en dus het glas bij het hard dichtgooien van de deur sterker.

Er zou wel een barst in kunnen komen, waardoor er kleine scherfjes op de grond kunnen vallen.