Hoe kan je het beste leren omgaan met veeleisende klanten?

Hallo,

Ik merk dat ik zelf veel moeite heb met veeleisende klanten.
Meestal lukt het om aan de eisen te voldoen. Maar toch
als klanten blijven doorgaan met eisen stellen of
na de zoveelste verandering hun gerecht nog niet goed vinden, begin ik ook mijn geduld te verliezen.

Wat kan ik dan het beste doen?

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik werk als ober en kok.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien handig om te melden wat voor werk je doet, ik zou gokken ober of kok??

Het beste antwoord

Oei, dat valt niet mee. Ik neem aan dat je niet de eigenaar van het restaurant bent? Ik zou dit met de eigenaar overleggen. Hij of zij kan je vast wel vertellen wat de bedoeling is en in hoeverre je grenzen mag aangeven. Een restaurant dat aan het vechten is om het hoofd boven water te houden, zal minder snel grenzen aan mogen geven bijvoorbeeld. Ook hangt het samen met de sfeer die je wilt uitstralen. Jouw verantwoordelijkheid dus niet om te kiezen. Het gaat om het bedrijf. Wat je wel kunt doen, is zorgen dat je zelf gelukkig blijft. Je collega vragen om even over te nemen als je merkt dat je je geduld gaat verliezen (eerst even bespreken natuurlijk, en iets terugdoen). En houd altijd in gedachten dat je klanten niet kunt veranderen. Bekijk elke kritiek serieus (dan blijven ze terugkomen want dan voelen ze zich serieus genomen worden) en geef aan dat je zult overleggen met de chef. Laat het verder niet teveel bij je binnenkomen. Het is jouw schuld niet als iets niet naar iemands smaak is! Zolang je hebt geprobeerd om rekening te houden met de wensen van de klant en gastvrij bent geweest, heb jij er alles aan gedaan! Af laten glijden verder! Oja, vraag eens aan collega's. Die kennen dat gevoel vast allemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien kan je duidelijk je grenzen of de grenzen van t restaurant waar je werkt aangeven. Dus ipv hun eisen te voldoen gewoon aangeven dat het niet mogelijk is. Of dat het zo hoort bij jullie. Hoe meer je aan eisen wilt voldoen hoe meer eisen er gaan komen. Het is misschien niet te vergelijken maar ik werk met kinderen en de ouders eisen ook van alles en nog wat. Ik begrijp ze wel maar er bestaan grenzen!