Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een vrouw bevalt in een vliegtuig boven de Atlantische oceaan (niemands land). Welke nationaliteit heeft het kind dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

De nationaliteit van zijn/haar ouders
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft het kind toch sowiezo??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen, dat is dan je geboorteland en plaats, niet je nationaliteit. stel ik ben in Amsterdam geboren en woon in Almere.Wat ben ik dan?
En volgens mij ook de nationaliteit van het land waar het vliegtuig is geregistreerd. Een vliegend KLM-vliegtuig bv is Nederlands grondgebied waar het op dat moment ook vliegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geboorteplaats zullen de coordinaten zijn van waar het op dat moment vliegtuig vliegt. Een nationaliteit wordt aangenomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk kind van een getrouwde Nederlandse vader of moeder is na zijn geboorte automatisch Nederlander, ook als het kind buiten Nederland is geboren.

Het kind van een ongetrouwde Nederlandse moeder is na geboorte ook automatisch Nederlander.

Als een kind een ongetrouwde niet-Nederlandse moeder maar wel een Nederlandse vader heeft, krijgt hij niet automatisch de Nederlandse nationaliteit.
De vader moet het kind voor de geboorte of voordat het 7 jaar wordt erkennen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar het vliegtuig land dat is dan het nationaliteit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de nationaliteit van de ouders/moeder (zie boven beschreven) kunnen de ouders ook aanspraak doen op de nationaliteit van het land waar het vliegtuig landt. Dus bevalt de moeder op een transatlantische vlucht van Amsterdam naar New York krijgt de gelukkige baby de Nederlandse en Amerikaanse nationaliteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding