aangezien ik 2 dagen ziek ben geweest,heb ik mijn lenzen in m'n lenzen doosje laten liggen,zonder de lenzenvloeistof te vervangen;gewoon indoen?

of moet ik ze eerst een tijdje in schone lenzen vloeistof laten drijven?de lenzen vloeistof stinkt ook . (nog maar kort lenzen,weet nog niet allemaal hoe het werkt)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

lenzen die je niet indoet kan 4-7 dagen gewoon in dat lenzenwater blijven zonder te verversen. Je kan ze gewoon indoen. Als je niet zeker bent kun je nog de instructies die je bij je lenzenvloeistof hebt bijgekregen lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het maakt niet uit dat je je lenzen een tijdje niet in hebt gehad, je kunt ze gewoon een week in je lenzendoosje laten zitten, wat je wel moet doen is ze even goed schoonmaken met schone lenzenvloeistof als je ze weer in wilt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de vloeistof stinkt, zou ik de lenzen toch even extra reinigen, voor je het weet heb je er een oogontsteking bij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf doe ik ze altijd gewoon in, beter is om ze even schoon te maken!