Hoe slaat de politie een persoon in de boeien met 1 arm?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.5K

Het beste antwoord

Een goede vraag!

Bij de politietraining wordt hier niet op geoefend. Waarschijnlijk omdat zulke situaties, dat iemand met één arm afgeboeid moet worden, niet zo vaak voorkomen. Echter ook iemand met één arm kan natuurlijk flink agressief of vluchtgevaarlijk zijn. De agent moet dan improviseren.

Wat een mogelijkheid is, is om persoon af te boeien aan de ene arm en aan een enkel. Persoon moet daarvoor wel eerst naar de grond gebracht worden.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een optie is dan om de persoon met die ene arm te boeien aan een arm van een agent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet verstandig met het oog op eventueele schade aan de "sterke arm" (arm van de agent). Dit veroorzaakt namelijk snel al pijlijke plekken, bloeduitstortingen et.
Als de draaiende haak helemaal terug is gedraaid, overlapt hij met de opening van de haak die aan de ketting zit.
Bij het drukken van de pols in de laatstgenoemde haak, schiet de andere haak terug en draait rond tot hij in het mechanisme vastzit. (de kracht die wordt gebruikt voor de slag om de pols draait de haak rond en in het slot).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag! Aantal opties;
De pols wordt aangeslagen, andere kant aanslaan in broekriem / broek lussen.
Andere optie bij transport is; de pols wordt aangeslagen, de andere helft wordt aangeslagen in de hoofdsteun of "houvast" boven de deur, of de armstel boven de deuren.
In praktijk lijkt me het meest veilig om bij dat persoon een armklem in te zetten, in afwachting van transport. Daarna afboeien zoals net beschreven.