Hoe is hand schudden ontstaan?

Als je een kennis tegenkomt schud je de hand, waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Oude Griekse sculpturen laten handschudden zien tot en met ongeveer 400 vC. Daarna duikt het in de 16e eeuw in Engeland weer op. De Engelsen nemen het vervolgens mee op wereldreizen; zij waren immers de ontdekkers in die tijd. Waarschijnlijk hebben zij het verder over de wereld verspreid.

Zeker is het niet, maar men vermoedt dat het is om niet alleen te laten zien, maar ook te laten voelen dat je geen wapens in je handen hebt.