wat moet ik met mijn vondst?

ik woon bij de ijssel bij zutphen, toen ik gistermiddag de hond ging uitlaten vond ik een (vermoedelijk) koper kruis met jezus erop (schat rond de 25 cm lang) en een klokje, waar ik nog heb kunnen achterhalen dat de uit een soort klokken winkel komt uit duitsland (waarschijnlijk wel bijzonder dus (het is geen industrieel gemaakt klokje) van ook iets van koper)
misschien zijn deze dingen wel uit een kappelt-je geroofd, al kan ik zo niks op internet vinden. moet ik hiermee naar de politie gaan? er lagen trouwens ook nog een porseleinen kan (die was kapot gegaan en beker, en nog een koffiefilter)
oftewel die eerste 2 waren best bijzonder.
toch politie maar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja, ik zou het zeker melden bij de politie, maar het niet daar afgeven. Je mag het namelijk ook zelf in beheer houden, ik meen een jaar. Als de eigenaar zich in die tijd niet heeft gemeld, mag jij het zelf houden. De politie heeft het dan in ieder geval geregistreerd en jij hoeft je niet schuldig te voelen dat je het gehouden hebt (tot de rechtmatige eigenaar zich meldt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Melden bij de Gemeente (stdhuis). Daar hoor je wel verder. Men zal het eerst laten onderzeken en dan wordt je daar nauw bij betrokken.Komt ook in de krant.