welke hulp organisatie steunen ?

ik zou graag een goed doel steunen voor 1-5 euro per maand, maar welke is het eerlijkst, welke doet het beste werk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn zo verschrikkelijk veel goede doelen, daar kunnen een paar antwoorden jou nog niet genoeg tips over geven. Zorg in elk geval dat het goedgekeurde organisaties zijn, dat kan je herkennen aan het CBF-keurmerk. Dat geeft al enige garantie dat er niet te veel aan de strijkstok blijft hangen. Verder moet je eerst voor jezelf nagaan wat jou het meest interesseert: dieren, mensen, ontwikkelingswerk, gezondheidszorg, milieu, natuur, cultuur. Dan kan je gaan uitzoeken welke organisatie daar het beste bij past.
Zie voor een lijst: http://www.fondsen.org/index.php?page=64#
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik steun nu het WNF. Vindt Natuur & Dier belangrijk!

Andere antwoorden (3)

Ik steun zelf het K.N.G.F. Ik vind dat een mooi doel. Dat kost wel 7,50 euro per maand. Dan heb je dus eigenlijk een adoptie-pup. Je wordt op de hoogte gehouden door middel van een nieuwsbrief die je krijgt per mail. Daar staan dan alle vorderingen in die je pup maakt en hoe t gaat. En foto's natuurlijk, erg leuk. Maarja, ik kan je niet dwingen natuurlijk :-)

Toegevoegd na 12 minuten:
http://www.geleidehond.nl/steun_ons/word_donateur/adopteer_een_pup

Voor alle duidelijkheid

Toegevoegd na 17 minuten:
www.adopteereenpup.nl

Deze vond ik ook nog
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook. Honey.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaaa das erg leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Amadea
13 jaar geleden
Zou je even kunnen toelichten waar die letters voor staan?
MissBiggie
13 jaar geleden
Koninklijk Nederlands Geleidehonden Fonds
De zeehondencrèche van Lenie van 't Hart. Geweldige inzet daar. respect! Ben er vaak geweest. Heb ook mijn "eigen" zeehond met Lenie vrij mogen laten op Terschelling.

http://www.zeehondencreche.nl/home/adoptie.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben deze week geattendeerd op Stichting Melief.
Daar is het mogelijk om een dier te "adopteren", maar je kunt bijvoorbeeld ook zelf sparen en af en toe een eenmalige donatie doen en vanaf 15 euro per jaar kun je donateur worden.
Er zijn natuurlijk ook Stichtingen zoals Stichting Dierenlot die meerdere ( ook kleine ) opvangcentra, Dierenambulance e.d. steunen, dus de link bij het antwoord van Amadea is misschien wel een goed idee om je te oriënteren.