Waarom hebben mannen in vergelijking tot vrouwen veel meer lichaamshaar?

Als het bij mannen een functie heeft, zou het bij vrouwen toch ook moeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ik zou niks anders weten te zeggen dan dat het genetisch bepaald is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hebben mannen niet echt meer haar. Ik denk dat de haren van de vrouwen lichter en dunner zijn en daar door minder opvallen. Mijn biologieleraar vertelde me ooit dat mensen meer haren hebben dan apen. Dus het is niet wat het lijkt.

Toegevoegd na 1 uur:
Mijn excuses. Ik lees net op wikipedia dat mannen meer haar hebben dan vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en toch als je goed kijkt hebben vrouwen toch haren op de borsten en rug. Net toch even voor jullie gecheckt. Alleen het zijn net van die lichte donshaartjes die je nauwelijks ziet. Mannen hebben stugger en donkerder haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed verbeterd ! een plusje waard.
De hoeveelheid lichaamshaar heeft te maken met de testosteron productie. Aangezien vrouwen normaal gesproken hier niet zoveel van hebben, hebben ze ook niet zoveel lichaamshaar.