Ik heb een baby van 5 weken hij krijgt borstvoeding maar sinds een paar dagen geeft hij steeds een beetje over. Soms lijkt het wel of het is verzuurd

Baby van 5 weken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor de antwoorden

Het beste antwoord

Volgens mij heet dat gewoon een mondje terug. Maar als je je zorgen maakt kun je altijd een kinderarts bellen? Daar zijn ze voor en daar betaal je al je hele leven ziektekosten voor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja daar heb je gelijk in

Andere antwoorden (5)

Misschien drinkt hij iets teveel, en zit het dwars? Zolang het mondjes zijn is het niet erg, worden het echt golven dan zou ik me pas zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reflux en overgeven

Baby’s hebben altijd al melk terug gegeven en baby’s die dit heel vaak deden die noemde men vroeger gewoon ‘spugertjes’. Vandaag hebben we een Latijns woord voor het terug geven van melk, namelijk reflux. En ja, zoals het vaak met Latijnse woorden is gebruiken we het niet altijd juist. Daarom wil ik eerst eens vertellen wat reflux is. Reflux betekent namelijk níét het overgeven van melk. Reflux betekent ‘terugstromen’ en bij de gastro-oesofageale reflux gaat het om het terugstromen van de maaginhoud naar de slokdarm. Terug geven kan een gevolg hiervan zijn, maar op zich betekent reflux dus niet dat melk overgegeven wordt, maar uitsluitend het terugstromen van de maaginhoud naar de slokdarm. Gastro-oesofageale reflux kan namelijk ook voorkomen zonder dat de baby overgeeft. Heel vaak hoor je hiervoor de term ‘verborgen reflux’, maar eigenlijk is deze term dus fout. Het gaat dan alleen om reflux zonder teruggeven en niet om reflux met terug geven van melk. Om het niet al te moeilijk te maken zal ik in het vervolg het woord gastro-oesofageale weg laten en het dus alleen over reflux en teruggeven hebben.

de rest van de info vind je hier. misschien herken je dit.

http://www.lalecheleague.be/actueel/44/89-reflux-en-overgeven.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx
Nee hoor, je moedermelk is niet verzuurd. Of heb je gekolfd en het niet goed gekoeld? Als je baby rustig is en niet te veel huilt, zal het ook geen reflux zijn, want reflux doet hartstikke veel pijn. Dan is het inderdaad waarschijnlijk wat te veel. Het hoofdeinde wat omhoog leggen door een opgerolde handdoek onder het matrasje kan al schelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie
het is verzuurd door het maagzuur. Vrijwel zeker doet het zich voor bij verzadiging .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reflux en het teruggeven van melk is meestal een tijdelijk probleem.

Het kan de eerste maanden lastig zijn, maar het goede nieuws is dat het over gaat. Het verteringsstelsel, vooral de spieren rond slokdarm en maag zullen zich alsmaar beter ontwikkelen.

Straks kan je baby zelfstandig zitten, en er zo zelf voor zorgen dat hij niet te vaak plat ligt. Misschien zal je kleine schat nog een hele tijd af en toe spugen, maar zo veel last als in de eerste tijd zal hij er dan niet meer van hebben.

Ben je erg onzeker over de hoeveelheid die je baby terug geeft, pak dan de maatbeker er eens bij. Meet eens 70 cc melk af en giet dit over je aanrecht.

Dit geeft een behoorlijke plas. Waarom 70 cc? Omdat dit de maaginhoud van een baby van vier tot 5 weken oud is.

Waarschijnlijk heeft je baby veel minder overgegeven. Was het echter wel zo veel, dan was dit inderdaad bijna een hele voeding. Gebeurt dit maar een enkele keer, dan is het niet erg.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt gehad!

Op onderstaande website staan ook de oorzaken van baby reflux en wat je er tegen kunt doen: