Leuke bezienswaardigheid in Parijs?

Wie o wie heeft een paar leuke tips die gezien moeten worden in Parijs. De eifeltoren en notre Damme zijn bekend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Téveel om op te noemen. De Champs Élysées, het Louvre-museum (ook de pyramide ernaat), de basiliek van Sacré-Coeur (in quartier de Montmartre), de Seine, l'Arc de Triomphe. Ook wat parken/bossen als Bois de Boulogne of Bois de Vincennes, Montsouris, ... .
De bakker is inderdaad leuk; gewoon het ruiken van al dat brood en stokbrood. Heerlijk.

Wel opgelet; Parijs is duur qua eten. Zeker als je in de toeristische zone komt, dan betaal je al gauw vijf euro voor een bakje koffie of ijsje. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In aanvulling op de al eerder genoemde dingen:
* Musée des égouts: Museum over de rioolwerken
* Cité des sciences et de l'industrie: Het grootste techniekmuseum ter wereld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is TE veel om op te noemen.
Ga eens naar het parc butte chaumont, bijna alleen parijzenaars.
De catacomben.
Promenade plantee, een oud spoorracee waar je boven de straten loopt. Eronder zijn winkels en galeries.
Duur eten valt mee. Quartier Latin; geen hoogstandjes verwachten, maar voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht vanaf €8.

Weet niet precies wat je interesses zijn en wanneer je gaat. Dan kan ik misschien beter helpen.

Veel plezier!