Hypnotiseren weet ik niet maar wel hersenspoelen. Als je maar vaak genoeg iets tegen jezelf zegt ga je het vanzelf geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zomaar. Moet je wel een opleiding voor hebben. Je moet immers leren hoe iemand erop reageert. En hoe je iemand weer uit de hypnose haalt. En ik denk dat je het alleen mag gebruiken als het wordt aangewend in therapie. Niet zomaar, als spelletje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met google kom je links tegen waarbij vermeld wordt dat het heel makkelijk is jezelf onder hypnose te brengen. Dat verbaast me.
Hier één van de links.

http://www.google.nl/search?q=jezelf+hypnotiseren&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SNYK_nl&redir_esc=&ei=dO5eTdSCCo-dOsTcke8N
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan maar vraag me niet hoe ;) (ik heb het een x op tv gezien er was een man die bang voor de tandarts was en toen hypnotiseerde hij zichzelf en toen kon de tandarts hem behandelen enzo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar ik denk dat dat anders is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan
ik denk dat het bij jezelf niet lukt omdat je jezelf niet zo diep in een trance kan krijgen, omdat je jezelf er echt aan over moet geven. En dat lukt niet als je tegelijk moet denken hoe je verder in hypnose komt. En bij een hond zal het niet lukken omdat je voor een hypnose bewustzijn moet hebben. Iets wat een hond niet heeft. (hij denkt bijv. niet na over het keten). Verder ben ik ook van mening dat je zo niet met huisdieren om moet willen gaan. (maar dat is een ander verhaal).

Toegevoegd na 1 minuut:
keten = leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt hypnotiseren weet ik niet, maar je kunt met je geest heel makkelijk je eigen lichaam voor de gek houden. Neuro Linguistisch Programmeren werkt ook zo. Je verbindt een emotie aan een lichamelijk gevoel. Als je dat vaak genoeg doet, hoef je alleen nog maar het gevoel op te roepen om er vanzelf ook de emotie bij te krijgen.

Dit is eigenlijk ook de werking van placebo's in de geneeskunst. Je vertelt jezelf dat het werkt, dus werkt het. Net als de kus op de zere knie van je kind.

(Voorbeeldje: Je bent blij met jezelf want het is je gelukt, knijp in je oor. Dit doe je telkens als je blij met jezelf bent, omdat iets gelukt is. Na een paar keer hoef je alleen maar in je oor te knijpen om je blij met jezelf te voelen.)