hoe kan je je engelse uitspraak verbeteren?

ik moet een presentatie van school maken.
over
how to improve your english speaking?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Door een aantal maanden naar een Engelssprekend land te gaan en daar met Engelstaligen om te gaan. Dan hoor je continu Engels om je heen en zal je kennis en uitspraak met forse stappen vooruit gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat hierboven gezegd word en ik raad je aan om engelsetalige films te kijken met nl ondertitteling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luister eens naar Engelse radio-uitzendingen en probeer het ook echt te volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk naar de BBC en zet de ondertitels uit. Probeer ze eens na te praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste SiemNec,

Een taal (+uitspraak) leer je het allersnelst door de taal veel om je heen te horen en er zelf ook veel mee bezig zijn in je hoofd. Ik ga je even twee goede manieren vertellen.

De eerste optie kom je wel duur uit. Ga eens op vakantie naar Engeland. Je wordt gedwongen om Engels te spreken, aangezien niemand je Nederlands zal verstaan. Je zult echt merken dat je actief, als nooit van te voren, je kennis van de Engelse taal naar boven probeert te halen. Kortom, een supergoede oefening, met veel referentiemogelijkheden om je heen.. maar wel een beetje prijzig.

De tweede en goedkopere optie is: Engelstalige films en dergelijke... JAZEKER! MAAR niet zoals de meeste mensen op goeievraag zullen beantwoorden "met Nederlandse ondertiteling".. juist integendeel! Vooral voor de uitspraak moet je alleen bezig zijn met de Engelse taal zelf, en niet vanuit het Nederlands.. dan ben je veel te grammaticaal bezig in je hoofd ipv je te focussen op de uitspraak.
Maar helemaal geen ondertiteling? nee ik dacht het niet!
de ultieme oplossing:

VEEL ENGELSE FILMS (programma's etc) KIJKEN MÉT ENGELSE ONDERTITELING.. Je Engels zal vast wel voldoende te zijn om een film te begrijpen en doordat je ook nog een Engelse ondertiteling ziet, maak je sneller de connectie tussen het geschreven Engelse woord en de bijbehorende uitspraak. Bovendien zorgt dit ervoor dat je sneller doorhebt wat ze zeggen. Ik kan nog heel veel hierover zeggen, maar dat bespaar ik je..
Kortom, dit is een goedkoop, maar zeker niet te onderschatten alternatief!

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk, niet te missen.. zelf hardop oefenen!
Oefening baart kunst.. en de eerste keer is altijd slechter dan de tiende keer.. dus LEREN, LUISTEREN maar ook TOEPASSEN ;)

Succes met je presentatie!

Toegevoegd na 9 minuten:
Nota Bene: in plaats van Engeland kun je ook een ander Engelssprekend land of soms zelfs een land dat Engels niet als officiële taal heeft, maar waarvan je de lokale taal niet spreekt. Het beste is natuurlijk Engeland zelf, omdat je daar het zuiverste Britse Engels hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook engelse luisterboeken lenen bij de bibliotheek!