Hoe zou jij de voornaam "Antoni" uitspreken? Met de klemtoon op de A of op de O? Waarom?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op de O, dat klinkt veel leuker..

Op de A... Omdat dat altijd zo is, in films. Toegevoegd op 13-06-2009 13:54:35 @Antoni: nee, ik kan geen voorbeelden noemen - want ik heb mijn reactielimiet op voor vandaag.

Ik denk dat je de klemtoon op zowel de A als de O moet leggen. Maar heb het daarvoor wel een paar keer hardop moeten uitspreken. Want dit doe ik zelden als ik van iemand een naam voorbij zie komen op een TFT scherm...;-)

Op de I... AntonI, zo zeg ik dat... Toegevoegd op 13-06-2009 13:40:45 ik ben dat zo gewend... Is dan wel een nichtje, tegen wie dat ik dat zo zeg...

De uitspraak is ook per land verschillend.In Engeland zal men de klemtoon op de A leggen , in Italie op de O en in Frankrijk op de I . Dus kies maar uit.

Ik zou zo vrij zijn om je Anton te noemen. Dan heb je ook geen gedoe met klemtonen.

Op de A, want zo spreek je de naam uit van mijn beste vriend van vroeger.

op de o in mijn cultuur Antonio een veel voorkomende naam. daar ligt de klemtoon op de o, vandaar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100