Het valt allebei onder de categorie "drugs" dus niet gezond voor een mens. Wat meer schadelijker is hangt af van de persoon, het gebruik en de hoeveelheid. Lichamelijk is alcohol wel meer verslavend, wiet is meer geestelijk verslavend. Dus het hangt er vanaf hoe sterk je lichaam of geest is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee drank is veel schadeijker.

zo heb je van wiet de volgende dag ook geen kater.2iet breekt geen hersen celen af die niet meer(of heel langzaam)hersteld worden door het lichaam zo lopen blower dus geen korsakoff op.Ook is wiet niet ichaamelijk verslavend.&ebruikers van drank worden vaak overmoedig of zelfs agressief waardoor er vee ongelukken gebeuren blowers hebben daar geen last van en worden juist kalm en rustig.
blowen is echt een redeijk onschuldig roes middel en drank een keiharde drug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiet is wel degelijk geestelijk verslavend, mentaal schadelijk en beslist niet redelijk onschuldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
noem mij maar een ander minder onschuldig roes middel dan wiet graag
en je hoort mij toch ook niets zeggen over geesteijk versaving ahoewe die zo licht is dat het eigenlijk niets voorstet ik heb zef vee jaren geblowd en was er in een keer klaar mee.anderen heb ik zonder veel moeite ook zien stoppen.mentaa schadelijk?ik ben nog nooit tegen onderzoeken aangelopen waarin blijvende geestelijke schade door wiet bewezen is wel kan het bij personen die er gevoeig voor zijn depressies triggeren ik zeg nergens dat blowen onschuldig of onschadelijk is zelf ken ik geen middelen die het MINDER zijn.want drugs is altijd je ichaam een stof geven die er niet in thuis hoort waarop het lichaam een reaktie heeft dat sommigen die reaktie lekker vinden maakt het een roesmiddel.paracetamol is algeem aanaard als onschudi ritalin dat is amfetamie en word op grote schaa aan kinderen gegeven in dosis waar een vowassene waus van word ook daarom noem ik wiet REDELIJK ONsCHULDIG en NIET ONSCHULDIG .
maar noem mij maar een middel dat minder schadeijk is dan wiet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gaat niet om wat je eigen ervaring is van het gebruik van wiet, die kan best goed zijn. Vrijwel alle mensen die IK ken die heftig wiet hebben gebruikt, en dat zijn er heel wat, heeft dat gebruik ze geen goeds gedaan. Geen van allen heeft zijn studio afgemaakt, heeft een behoorlijke baan, en sommigen zijn zelfs op het verkeerde pad beland. Op die basis vind het niet zo goed om het middel te promoten naar de jonge GVertjes hier, en ga ik daar fel tegenin.
Het middel is niet geestverruimend, het is geestdodend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha bas meyer
ken jij het spreekwoord dat de pot de ketel verwijt dat ie zwart ziet?
ik mag niet uit mijn ervaring over wiet praten en jij wel over de jouwe vreemd :-)
ik begrijp best we dat jij fel er tegen in gaat ik ben zef helemaal geen pro wiet figuur(of welke drugs dan ook)en ik promoot heemaal geen gebruik van wiet al helemaal aan jongeren maar als ze zo nodig moeten weten wat er slechter is dan geef ik antwoord zo goed en zo kwaad als ik kan.Er is genoeg bewijs uit onderzoeken van gerenomeerde instanties waaruit blijkt dat drank vee schadeijker is dan wiet zo lees ik nooit en ken geen jongeren die met een wiet vergifteging in het ziekenhuis komen met alcoholl gebeurt dat wel die vienden van jou ik gok dat die ook wel alcohol dronken bij dat bowen en of andere drugs gebruikten of zijn gaan gebruiken of heb ik dat mis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alcohol is puur vergif
dat kun je duidelijk zien aan bv korsakoff patieenten die geen geheugen meer hebben iets wat je bij blowers niet ziet wiet word zelfs op dokters recept voorgeschreven voor een aantal aandoeningen alcohol niet.Dat er blowers zijn die apaties worden en hun leven vergooien is geen nieuws voor mij maar bij alcohol zijn dat er toch heel wat meer dat zou toch wel iets moeten zeggen denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiet is net zo goed cel dodend het kan je vergeetachtig maken, en dat het bij jou goed is gegaan geldt helaas niet voor iedereen. Het is allemaal net zo slecht voor je wat je ook voor drugs gebruikt wiet alcohol hard drugs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou sorry hoor maar er zit echt wel verschil in hoe slecht verschilende drugs voor het lichaam zijn van wiet kunnen gebruikers zeker vergeetachtig worden maar dat is omdat ze er sloom en duf van worden niet omdat ze hun hersens slopen zoals alcoholisten en cocaine gebruikers dat doen er zitten geen gebruikers van wiet in geesteijke instellingen die niet meer weten wat ze een paar uur geleden gedaan hebben de effekten van wiet houden op als de blower stopt met blowen verder is natuurlijk schade door dat de meesten het roken
nogmaals ik ben geen voorstander van blowen en ik raad het iedereen af maar het is onder de roesmiddelen echt niet zo'n kwaaie en ik weet echt wel waar ik het over heb helaas uit eigen ervaring want ik heb heel wat jaartjes zo'n beetje ales gebruikt wat er te gebruiken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezond sportief en nuchter zijn is de beste drug die er is trouwens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja mooi he ik vebaas mij er atijd over hoe op gv atijd als het over wiet gaat er meestal een flinke discussie ontstaat het bijkt dan maar weer dat er een hoop vooroodelen over zijn.over hoe schadelijk het is terwij iets als tabak as iets normaals gezien word terwij dat aantoonbaar vergif is waar vele duizenden mensen aan sterven en alle gebruikers ernstige schade aan hun gezondheid opleverd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja nou, dat zie ik nu (over de discussie)... dus dat is altijd zo hier?, hoe ik me niet zo schuldig te voelden :)
Ik merkte dat het me behoorlijk in de fik bracht gisteren. Wil nog even met je de hand schudden, ipzy, want zie toch wel een lijn hier waar we samen het samen over eens zijn. Ik had nog niet genoemd dat ik wiet/stuff als medicinale toepassing wél goedkeur. Maar net als medicijnen moet je dat bewust gebruiken. Sommige mensen die ik ken roken stuff om de tabaksverslaving die er latent aanwezig is uit de weg te gaan, tja, wat je daar nou van denken moet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hand schud ik graag ook al hadden we een andere mening gehad.want daar kan ik alleen maar van leren en niet iedereen hoeft te denken zoals ik.nou ik zou het fijn vinden als je je even flink schuldig gaat voelen (NIeT DUS !)en ja over sommige onderwerpen kan hier af en toe het mes in het toesenbord staan wiet is daar een van.Helaas zie ik dat sinds de komst van veel nieuwe leden al een tijdje niet meer.Want een stevige discussie kan soms wel eens lekker zijn vind ik.Zelf schoot ook wel ff uit mn slof toen ik jouw reaktie las.maar gezien het feit dat jij dacht dat ik bij pubers wiet probeerde te promoten bergijp ik die wel.Kort om
no hard feelings
wel tof dat je nog ff reageerd
en tsa ik kende ze vroeger ook die stopten met roken en dan alleen nog maar blowden s'ochtends bij de koffie een snaak rookten nodeloos te zeggen dat daar niet veel van terecht gekomen is.
vr groet mari
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herstel +je :)
Groet, Bas