Kun je uit je lichaam treden?

Is er een truukje? Doe je het als je slaapt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Het beste antwoord

Dat je geest onlosmakelijk aan je lichaam is verbonden, is een bewezen feit. Dat je soms het gevoel kan hebben dat je uit je lichaam kan treden ook. Er is hier echter sprake van een illusie. Deze illusie kan bij sommige mensen opgewekt worden met een helm die gerichte magnetische golven in je hersenen stuurt. Niet zomaar een helm van een of andere kwakzalver, maar van de professor in neuropsychologie, Michael Persinger. Hieronder een filmpje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Uittreden kun je bewust doen, maar elke nacht als je slaapt doe je het onbewust...

Bewust uittreden is geen pretje en geen kinderspel, je moet er wel tegen kunnen en ik zeg je je kunt er niet tegen, zoals je nu bent... Wanneer kun je er dan wel tegen, als je er ervaring mee hebt, dan heb je bewezen ertegen te kunnen...

Bewust uittreden is veel en lang oefenen, als je het echt wil...

Dit is geen truukje hoor, het gebeurt echt...

Als je er meer over wil weten zoek op het net, voor nadere info...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo is bewust uittreden geen pretje? het geeft een enorm bevrijdend gevoel. Het kan ook wel gevaarlijk zijn, daar heb je gelijk in. OSHO heeft volgens mij nooit veel daarover gezegd, of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel... hij sprak er wel over... Maar als je weet wat dissociatie is, dan praten we nog wel eens... Jezelf zien liggen en niet kunnen ingrijpen is een ingrijpende ervaring... Jezelf zien slapen is al angstwekkend, al is het maar de vraag dat je met zo weinig ademen/zuurstof nog kunt blijven leven... Want als je slaapt dan beweegt je adem bijna niet en dat is al een reden tot angst bij beginnelingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MarieAnne Je doet het al elke nacht minstens 3 keer...
Nee, dat kan niet.
Je kunt wel dromen dat je ergens anders bent.
Maar dromen zijn bedrog.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je dat zo zeker? Als jij het niet hebt meegemaakt ..geldt dat voor iedereen?
Ja, je kunt uit je lichaam treden. Ik maak het zelf vaak mee, je treedt uit en zweeft even - van alles bevrijd - boven je lichaam. Sommigen maken hele reizen; afstand en tijd spelen geen rol. Ze komen terecht in allerlei sferen, in de sferen van de doden en communiceren met ze. Ze maken ook rare entiteiten mee. Een bekende onderzoeker op dit gebied was Robert Monroe. Deze Amerikaanse zakenman heeft een aantal boeken geschreven: Uittredingen, Astrale reizen en de Ultieme reis.
Wil je zelf uittreden dan moet je uiterst ontspannen liggen en je lichaam zwaar laten worden, zo doe ik het altijd.

Het boek van Reinhard Fischer, 'Ruimtevaart in het psychisch heelal' is een aanrader, Het ie een vergelijking tussen de ruimtevaart zoals door de NASA en 'astrale projectie', zoals uittreden ook wel wordt genoemd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt uit je lichaam treden.
Soms gebeurd dat spontaan, je kunt het ook bewust oproepen, maar er is veel training en inzicht voor nodig, want het is niet zonder risico's.
Sommige overkomt het ook in een noodsituatie', bij paniek, of bij een situatie waarin er plotseling sprake is van een levensbedreiging.
Het kan een heerlijke ervaring zijn omdat je "letterlijk en figuurlijk" boven alles uitzweeft.
Je kunt prachtige ontmoetingen hebben.
Aard jezelf altijd goed voordat je er uberhaupt aanbegint. Dit is toch de plek waar je altijd weer moet terugkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aarden is letterlijk en figuurlijk het gevoel hebben dat je echt op de aarde staat. In de realiteit staan en weten wat je doet, mocht je uittreden.
Oefening: ga goed staan, met je beide voeten stevig op de grond. Visualiseer je lichaamsenergie die als een stroom naar beneden gaat, als je dat goed doet , voel je bijna de energie naar beneden gaan en voel je voeten zich hechten aan de bodem. De aarde onder je is jouw plek, denk daaraan. Bij het uittreden, denk dan voordat je begint aan deze oefening en zeg tegen jezelf, ik wil straks terug naar mijn lief, kinderen enz. Houdt deze energie bij je, want soms komen er andere energieen vrij die je niet terug willen laten gaan.
Bij alles wat je doet is er een beschermengel die voor je zorgt, maar je moet ook voor jezelf zorgen, ook in dit
geval! Groet en een fijne dag vandaag..
Pieker