Iets wat grenzenloos is, heeft vele middelpunten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In letterlijke zin is dit niet mogelijk, maar figuurlijk zeker wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk naar de ruimte, alle sterrenstelsels. Het heeft geen eind (niet dat we weten) dus waar het middelpunt is is onbekent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. In ieder geval niet fysiek. Metaforisch wel: het universum is grenzeloos, maar de aarde is in dat universum het metaforische middelpunt van de mensheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! Mijn vrouw is het middelpunt van mijn grenzeloze liefde voor haar.

In fysieke zin ook; Je weet alleen niet waar het middelpunt ligt; Feitelijk is elk punt van een grenzeloos iets het middelpunt: Het grenzeloze strekt zich naar alle kanten evenveer uit, vanaf elk punt.