Is "echte" groene thee gezond/goed voor je huid?

Ik heb een tijdje geleden een heel groot pak groene thee gekocht bij een chinese mevrouw en het zijn ongehakte blaadjes die je los je theepot moet doen.

en als het niet gezond is voor de huid WAAR dan WEL voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Groene thee zit boordevol met anti-oxidanten. Ook helpt het regelmatig drinken van groene thee bij het afvallen. Het is dus een hulpje, je valt er niet van af als je niet beweegt en alleen groene thee drinkt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
groene thee

Volgens de bewoordingen in de voorvaderlijke geschriften van de Chinese geneeskunde is thee verfrissend met een bitterzoete smaak. Thee werkt in op de meridianen van het hart, de longen en de maag.

Thee is aangewezen om dorst te lessen en te verfrissen, de Shen (geest) op te wekken, slijm op te lossen, de spijsvertering en de afvoer van urine te vergemakkelijken. Thee zal aldus aangewend worden bij hoofdpijn, wazig zicht, loomheid, slechte spijsvertering, dysenterie en stagnatie van het slijm.

Het blad wordt geplukt terwijl het nog jong is en meteen gestoomd en gedroogd. Indien men het blad laat fermenteren, krijgt men zwarte thee. Groene thee is zeer rijk aan tannines ; zijn voornaamste bestanddelen zijn theophylline en theobromine, en hij bevat eveneens hoge concentraties cafeïne, theïne en vitamine C.

Deze drank, die in alle Japanse gezinnen onze koolzuurhoudende dranken vervangt, heeft talrijke positieve eigenschappen ! Groene thee is eerst en vooral een natuurlijk stimulerend middel : hij heeft een tonische en opwekkende werking (in de aard van wat koffie doet). groene thee

Uitkijken dus, want die stimulerende werking kan ook slaapstoornissen veroorzaken ! Studies hebben ook aangetoond dat thee anti-oxiderend werkt, en dus nuttig is in de strijd tegen arteriosclerose en de preventie van cardiovasculaire ziekten. Groene thee vangt de vrije radicalen op en deze eigenschap wordt trouwens courant aangewend in de cosmetica om huidveroudering tegen te gaan.

Groene thee stimuleert het functioneren van de nieren (diuretische eigenschappen), en wordt ook aangewend in vermageringsdiëten omdat hij het metabolisme van de opgeslagen vetten vergemakkelijkt, wat nuttig is voor vetverlies in het hele lichaam (zwaarlijvigheid) of lokaal vetverlies (cellulitis).

Groene thee beïnvloedt het glucose- en cholesterolgehalte in het bloed, wat zijn nut heeft bij de preventie van hart- en vaatziekten.

Daarenboven is aangetoond dat de vorming en de groei van bepaalde tumoren in dieren wordt geremd door de antioxiderende polyfenolen die in thee zitten. Recente epidemiologische studies lijken dit effect te bevestigen voor de Aziatische bevolkingsgroepen : bepaalde kankertypes komen minder vaak voor in de landen, waar veel groene thee gedronken wordt, dan in het Westen.

proost! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goede eigenschappen die aan groene thee worden toegeschreven werken alleen als je er heeeeeeel veel van drinkt, dus verwacht er niet te veel van ;)