Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Enkele mogelijkheden m.i. :
Je vindt het (onderbewust) niet prettig om actief te zijn, je hebt er geen zin in omdat je geen levenslust hebt/ depressief bent, je bent bang dat het mislukt en daarom begin je er niet aan, je wil niet geconfronteerd worden met je beperkingen.
Het ligt er aan hoe groot het probleem is, wat je omgeving er van vindt.
Voor jezelf geldt hoe belangrijk je het zelf vindt om dat te veranderen.