Hoe is het zo gekomen dat men in engeland aan de andere kant rijdt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

De vraag is waarom men elders vaak rechts rijdt. Oorspronkelijk reed men overal (te paard) links (ridders trekken met hun rechterhand hun zwaard).
napoleon heeft dit in de gebieden die hij veroverde omgedraaid. Dus niet in Engeland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, dat wist ik niet, interessant antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hij heeft amerika toch niet verovert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ooit ergens gelezen dat Napoleon de regel gemaakt heeft dat zijn troepen de rechterkant van de weg moesten gebruiken als ze van plaats naar plaats trokken. Waarschijnlijk was dat nodig omdat in die tijd iedereen over het meest gangbare deel van de weg liep en de chaos anders compleet zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
napoleon dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gdanonym Nee, maar de jonge franse reopubliek en de jinge amerikaanse repubkliek hadden zeer nauwe vrienschappelijke betrekkingen.