Lijkt me niet, maar er zijn wel mensen die last hebben van narcisme.. die kijken graag naar hunzelf met de gedachte van.. kijk mij hier eens geweldig en knap zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan het wel, maar in bepaalde maten. Niet zoals bij een relatie natuurlijk maar er zijn mensen die zichzelf nogal wat vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag tevreden zijn met hoe je eruit ziet, of trots zijn op wat je kunt. Maar verliefd op jezelf? Dat gevoel met vlinders in je buik? Dat is ziekelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat heet narcisme.

Toegevoegd na 13 uur:
Vreemd genoeg is mijn aanvulling op dit antwoord NIET
geplaatst.
Ik wilde er nog over kwijt, dat de gevolgen van Narcisme (een psychische stoornis) in de geschiedenig geleid heeft tot catastrofes, Nero liet heel Rome in brand steken om als achtergrond te dienen voor een lied wat hij geschreven had, tig mensen zijn daarbij omgekomen.
Veel dictators zijn Narcist, het zou me niet verbazen als dat zelfs een eigenschap is die onmisbaar is als je dictator wilt zijn.
Zo kun je ook bij Napoleon Bonaparte, Hitler en wellicht sommige (voormalige) presidenten van de USA narcistische trekjes zien.
De zelfingenomenheid van Amerikanen doet mij vermoeden dat het daar haast een volksziekte is.
Een Narcist genereert niet zelden een probleem , welke hij met veel bombarie oplost om vervolgens de Nobelprijs van de vrede in ontvangst te nemen.
"Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen" is een spreekwoord wat op veel narcisten van toepassing is.
De vos is in dit geval dan de narcist, maar dat hadden de GVers vast al begrepen.
Diezelfde vos verliest dan ook niet zijn streken, Narcisme is een slecht behandelbare stoornis.
Als je verliefd bent zie je immers geen kwaad in de persoon waarop je verliefd bent, een narcist heeft dus een zeer gunstig beeld van zichzelf en heeft daarom weinig idee om te (moeten) veranderen.
Excuses voor wat algemenisering hier en daar. Dit dient slechts om uit te leggen, niet om te schofferen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan dat. Als ik naar mezelf kijk denk ik: zozo, daar staat toch een knappe kerel, wat een goede jongen, zo vriendelijk en aardig.

Serieus: neen das onmogelijk! Die hersenprikkels activeren niet door je eigen acties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar je kan wel houden van jezelf en dat is veel belangrijker!