Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad als ik onze combi-ketel voor 4 weken uitzet! Normaal houdt deze een interne boiler op standaard temp!

Advies fabrikant is aan laten. Is dit echt wel nodig?
Kost stroom en gas tijdens vakantie! En voor veliligheid lijkt mij het ook beter!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou het advies van de fabrikant opvolgen; afkoelen gaat gepaard met krimp, slijtage en corrosie.
Maar je kunt de temperatuur ongetwijfeld lager instellen.
Doe dat en je bespaart ook energie zonder de nadelen van het uitzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aanlaten .
als je hem uitzet kan er corrosie onstaan en dat is wat kostbaarder dan het op temperatuur houden van.
wat dacht je trouwens als je hem uitzet en je komt terug en zet hem weer aan wat hij moet werken om alles op temperatuur te brengen,dat is pas prijzig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Corrosie heb je ook tijdens het gebruik van een ketel en zelfs meer dan als hij uit staat (zuur in de uitlaatgassen die het aluminium aanvreten). Voor 4 weken zou ik hem zeker uitzetten. En het opnieuw opstoken neemt natuurlijk altijd minder energie dan als je hem laat aanstaan. Kwestie van logisch nadenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding