Aquarium verhuizen hoe doe ik dat?

Ik heb er zes maanden over gedaan een mooi aquarium te maken. Eco-systeem is perfect in evenwicht. Hoe moet ik dit aquarium verhuizen naar ons nieuwe huis :( het is een Juwel trigon 190 (200 liter).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

tijd voor het verhuizen geen water verversen.
bij de verhuizing water afhevelen en er 1/5 in laten zitten (of meer als het niet anders kan).

een volglas aquarium op een stevige onderplaat zetten tegen breken van glas. doe hier tussen de plaat en het aquarium wat oneffenheden egaliseren kan (tegen knappen van de bodem)

visjes, planten, substraat, alles laten zitten, aquarium verhuizen en als het op de juiste plaats staat het water weer bijvullen (let op temperatuur) niet het water rechtstreeks in het aquarium gooien, maar bijvoorbeeld eerst op je hand.
doe je dit niet zal je eerste dagen tegen een troebel aquarium aankijken

succes met het aquarium en de rest van de verhuisactiviteiten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas toch teveel stress geweest voor de vissen. Witte stip en een schimmel. 2/3 heeft het uiteindelijk niet overleefd. Toch bedankt voor het andwoord, want dit is wel de beste manier!