Mag mijn schoonouders het pakketje ophalen op het postkantoor voor hun zoon ?

Het staat op de naam van hun zoon, maar die is er nu niet en kan het niet ophalen, mogen zijn ouders het ophalen ? Hoe kunnen zij zich dan legitimeren ? Wat ze wonen op hetzelfde adres.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
19.1K

Antwoorden (5)

Gezien hetgeen je omschrijft, gaat het lastig worden. Er is namelijk een machtiging voor nodig, volgens TNT:

Uw zending door iemand anders laten afhalen?
Ja, m.u.v. legitimatiezendingen en gerechtelijke brieven, kan iemand anders een voor u bestemde zending afhalen als u de ander machtigt voor het in ontvangst nemen van een voor u bestemde zending. U kunt hiervoor de achterzijde van het bericht van ontvangst van de postzending invullen. Bij het afhalen van postzendingen en het uitbetalen van betalingsstukken is een door TNT Post toegelaten legitimatiebewijs vereist. Kijkt u hiervoor op de achterzijde van het bericht van ontvangst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zoals mij op een dorp woont dan mag het wel. Dan geloven ze je op je blauwe ogen. In de stad zal het wat ingewikkelder zijn. Dan moet je wel legitimeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anders moet de zoon eerst even het postkantoor bellen. of eventueel even een brief faxen met een kleine verklaring en een handtekening.
de ouders moeten wel hun eigen id even meenemen
13 jaar geleden
Volgens mij gaat met dezelfde achternaam en adres wel goed: als jet het niet-thuis bericht van de postbode maar kan laten zien.
Ze kunnen nooit echt controleren of de persoon aan de balie ook de geadresseerde persoon is (tenzij leeftijd, geslacht en alle voornamen op het pakket staan).
Het gaat de post er vooral om dat ze in geval van discussie later kunnen aantonen wie het pakket heeft afgehaald.
13 jaar geleden
Het vreemde is dat de post rustig pakketjes bij de buren afgeeft,of het aan de persoon geeft die toevallig de deur opent, maar als je zelf naar het postkantoor gaat moet je je legitimeren.
Maar je kunt het altijd proberen, als het niet kan blijft het pakket nog wel een weekje daar liggen,misschien kan je vriend het dan later ophalen. (als het niet kan bederven tenminste)
anneliez