Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een relatie tussen een 20-jarige en een 13-jarige strafbaar?

Een vriend van mij heeft een relatie met een 13-jarige, ik vind haar een ongelofelijke slet, maar is het strafbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In vriendschappelijke relatie niet, een intieme relatie wel!!
Iemand van 20 is volwassen en iemand van 13 een tiener, in feite kunnen mensen het ook zien als pedofilie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat is zeker strafbaar!
Ze is minderjarig .
Wat moet iemand van 20 met iemand van 13?!
Dat kan ook geen gelijkwaardige relatie zijn.
De ouders van zijn vriendin kunnen je vriend trouwens zo aangeven bij de politie.
Lijken mij allemaal genoeg redenen voor je vriend een punt achter die "relatie" te zetten!
Laat dat meisje lekker puberen en een vriendje van haar eigen leeftijd zoeken!
Je vriend lijkt me ook nog erg onvolwassen om voor een 13 jarige te kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is enigst kind en zij ook, die ouders doen niks. Maar goed om een vriend aan te geven voor pedofilie gaat ver of niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,aangeven zou ik in dit geval ook niet zo snel doen.
Hoewel zo'n relatie echt niet is goed te keuren vind ik dat ook wel erg drastisch.
Een meisje van 13 is fysiek geen kind meer en je vriend is 20, geen "vies" oud mannetje.
Er is (maar) 7 jaar leeftijdsverschil geen generatieverschil ofzo.
Maar als je 13 bent is het leeftijdsverschil met iemand van 20 wel te groot.
Die ouders snap ik niet.
Misschien kun je hier met je vriend over praten.Het lijkt mij heel moeilijk:als je jullie vriendschap niet op het spel wil zetten zal je toch moeten beslissen wat je zegt en doet! Sterkte hier mee.
Sexuele omgang met -16 is in Nederland strafbaar. Geef aan je 'vriend' volgende rekensom mee: deel je leeftijd door 2 en tel daar 6 bij op. In zijn geval 16. Is zijn 'relatie' jonger? Dan is er sprake van een pedofiel gerelateerde omgang.

Hou hem voor dat hij 'zijn vriendin' iets afneemt wat ze nooit meer terugkrijgt. Namelijk haar jeugd. Veroordeel niet haar, maar hoe moeilijk ook, je vriend. Maak er grappen over: Goh op pad met je zusje? En als jullie uit eten gaan, bestel je dan voor haar een kindermenu? En geef hem op z'n verjaardag een Barbie kado! Kunnen ze samen spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf 16 jaar mag je een seksuele relatie hebben met iemand die volwassen is 18+dus alles onder de 16 is strafbaar maar het gebeurt wel vaak en het kan ook goed aflopen gezien een stel in mijn vrienden kring
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding