wat is de naam van deze plant.

deze plant is gefotografeerd in een berm in de achterhoek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Het is een tweejarige plant die slangenkruid wordt genoemd, hij komt vooral voor op arme droge zandgrond in de volle zon, vooral bekend van langs spoorbanen en duinen, maar ook van plaatsen waar tijdelijk zand en stenen liggen.
Hij groeit het liefst in verstoorde grond, of op plaatsen waar geen gras groeit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op jouw foto staat hij in de berm, bijna zeker is deze berm in het verleden pas aangelegd, hij is tweejarig, dus moet de berm 3 a 4 jaar geleden zijn aangelegd of verstoord, als de berm vol gras groeit, verdwijnt het slangekruid weer, maar de zaden blijven in de grond aanwezig, wachtend tot er weer gegraven wordt en dan is hij weer terug.