Waarom worden turken (moslims) besneden?

Er zit een turkse jonge in mn klas hij is besneden maar waaromndoen alle turkse jongens dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.8K

Antwoorden (4)

Besnijdenis is te zien als een rituele reiniging van jongens. Ze krijgen daardoor een genderidentiteit, worden ‘man’ en lid van de religieuze gemeenschap. Dit laatste geldt ook voor meisjesbesnijdenis. De meeste moslimlanden, zoals Turkije en Marokko, kennen dit laatste gebruik niet. Daar is het zo dat een meisje ‘vrouw’ wordt én lid van de religieuze gemeenschap door het huwelijk. De besnijdenis voor mannen – evenals het huwelijk voor vrouwen – markeert een grens tussen moslims en niet-moslims. In Nederland worden jaarlijks ongeveer 15.000 jongens, voornamelijk moslims, besneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ plus
Dat is gewwoon een traditie!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet vanuit de geloof. En het heeft allerlei redenen. Een van de redenen is dat de jonge rein, minder kans oploopt op ziektes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site staat alles over de besnijdenis...

http://www.besnijdenisinfo.nl/index.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je op geloof klikt op de site zul je zien dat het niet alleen moslims zijn en het verhaal erachter.