Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom ruiken sommige verse boeken zo super lekker terwijl andere naar net opgegeven kots ruiken?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
908

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

elk boek word in een andere fabriek gemaakt.
dus elk boek heeft een andere geur.

Toegevoegd na 23 seconden:
ik bedoel een andere uitgever xD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt ook aan de kleurstoffen die gebruikt worden voor de kaften
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, een mede-boekensnuiver :-)
Het kan liggen aan de inkt, aan de samenstelling van het papier (welke vezels zijn gebruikt) en aan de lijm die gebruikt is.
Sommige boeken ruiken inderdaad bijna grasachtig, hooi-achtig, anderen ruiken gloednieuw al alsof ze compleet verzuurd zijn.
Het kan zo'n domper zijn als een mooi boek zo'n gore meur verspreidt. Soms helpt het om het gewoon flink te wapperen, maar ik heb ook wel eens uit puur chagrijn geurende dingen in zo'n boek gestopt (van die handenpoetsdoekjes met citroengeur, droog uiteraard, of strookjes met parfum - niet goed voor het boek maar zo'n kotslucht is niet goed voor mijn humeur ;p).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diezelfde vraag kun je over vrouwen stellen.
Sommigen ruiken heerlijk, anderen ruiken naar net opgegeven kots.
(sommigen naar een succesvolle viskraam).
Het is een kwestie van smaak zullen we maar zeggen.
Geur is erg persoonlijk, en dat geldt zowel voor degene die het ervaart als degene die het produceert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding