Wat helpt het als je op school geschiedenis leert, en nog niet eens over Nederland! Maar over andere vage verhalen , helpt dat je nou verder ?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Je leeft in deze wereld. Dat is groter dan Nederland. Vaak staan dingen met elkaar in verband. Dus algemene kennis over het wereldgebeuren is voor je ontwikkeling wel belangrijk.

Het is soms saai en ver weg, maar geschiedenis is wel de voorganger van ons heden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja want andere culturen en de geschiedenis van andere landen hebben ook heel veel invloed op onze geschiede is gehad, denk aan industrialisatie, wereldoorlogen enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij komt dat nu weer te weten dat zeg je mischien later weer tegen je kinderen en maar door zo blijft de geschiedenis door gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het vak geschiedenis leer je o.a. Dat de 1e en 2e wo zo verschrikkelijk waren dat niemand wil dat ze herhaald worden. En daarom proberen veel mensen daar voor te zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder dat je het beseft geeft het vak geschiedenis je antwoorden op vragen die je jezelf onbewust stelde.
Zoals waar kom ik vandaan? Hoe is Nederland ontstaan? Waarom spreek ik deze taal? Wat staat die kerk hier te doen? Van waar komt het geloof nu? Waarom is het hakenkruis een verboden symbool geworden? Waarom werden er alleen maar zwarte slaven gebruikt in Amerika? ...

Deze vragen zijn op zich niet belangrijk in de samenleving, maar de mensen zijn van nature nieuwsgierig. Het vak geschiedenis mag dan wel saai zijn. Sommige dingen wil je toch wel altijd weten veronderstel ik?
Bronnen: